پلیس عربستان سعودی از بازداشت مردی خبر داد که با چاقو به نگهبان کنسولگری فرانسه در شهر جده حمله و او را زخمی کرده است.

کنسولگری فرانسه در جده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، حمله با شئی برنده نوک‌تیز (احتمالا چاقو) به نگهبان کنسولگری فرانسه در بندر جده چند ساعت پس از آن رخ داد که مردی در نیس سه نفر را در یک کلیسا به قتل رساند و یک نفر دیگر در شهر آوینیون فرانسه در جریان حمله به افسران پلیس هدف گلوله قرار گرفت. هنوز ارتباطی میان این سه رخداد کشف نشده است.

پس از بریده شدن سر یک معلم فرانسوی به اتهام نشان دادن کارتون‌های موهن پیامبر اسلام سر کلاس درس، رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام دفاع کرد و آن را نشانه وجود آزادی بیان دانست. موضع امانوئل مکرون با واکنش‌های گسترده مسلمانان سراسر جهان مواجه شد و امروز پنجشنبه دو ماجرای تروریستی در شهرهای نیس و آوینیون رخ داد.

در نیس حمله با چاقو به یک کلیسا سه کشته و چند زخمی داشت و گفته می‌شود دو نفر در این حادثه تروریستی سر بریده شده‌اند. در آوینیون هم مردی که می‌خواست با فریاد الله اکبر به ماموران پلیس و مردم حمله کند، گلوله خورد و از پا درآمد.

سفارت فرانسه در ریاض پایتخت عربستان با انتشار یک بیانیه حمله به کنسولگری جده را تایید و اعلام کرد نگهبان ساختمان به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی‌اش خوب است.

کد خبر 561083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha