یک مهاجم مسلح به چاقو پنجشنبه صبح هشتم آبان ماه در یک حمله تروریستی در کلیسایی در شهر نیس در جنوب فرانسه یک زن را سر برید و دو نفر دیگر را کشت.

Nice

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین یکی از مقتولان زن ۷۰ ساله‌ای است که درون کلیسا سر بریده شده است. مقتول دوم مردی است که ظاهرا خادم کلیسا بوده است. یک زن دیگر در دهه ۴۰ زندگی هم که در این حمله به شدت مجروح شده بود، توانست از دست مهاجم بگریزد و به کافه‌ای در مقابل کلیسا پناه ببرد، اما در نهایت به علت جراحاتش درگذشت.

پلیس صحنه قتل را «چشم‌اندازی وحشت‌انگیز» توصیف کرد و تحقیقات درباره این حادثه با عنوان «قتل مربوط به یک سازمان تروریستی» آغاز شده است.

مرد مهاجم که گفته می‌شود بیست‌وچندساله است پس از اینکه در شانه هدف گلوله پلیس قرار گرفت، بوسیله پلیس دستگیر و به بیمارستان منتقل شد. مهاجم اوراق هویت همراه نداشت و پلیس نام او را هنوز اعلام نکرده است.

کریستین استروسی، شهردار نیس گفت این مرد هنگام دستگیری شدن بوسیله پلیس ندای الله‌اکیر سر داده بود.

این مرد در ساعت ۹ صبح پنجشنبه وارد کلیسای نوتردام در شهر نیس شد و در طول ۱۰ دقیقه سه نفر را کشت. پلیس در ساعت ۹:۱۰ دقیقه او را دستگیر کرد.

همچنین دو ساعت پس از حمله نیس، در ساعت ۱۱:۱۵ صبح یک مرد چاقوبه‌دست دیگر در خیابان‌های شهر آوینیون جنوب غرب فرانسه که عابران را تهدید می‌کرد، با شلیک پلیس کشته شد.

شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) با محکوم کردن حمله روز پنجشنبه از مسلمانان فرانسه خواست به نشانه سوگواری و همبستگی با قربانیان و بستگانشان جشن‌های ولادت حضرت محمد (ص) را لغو کنند.

کد خبر 561096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha