هفت مراسم عروسی در روزهای اخیر در شهرستان سنقر و کلیایی لغو شد و ۱۷ واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی دوران کرونا را رعایت نکرده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

تالار عروسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در استان کرمانشاه برای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا از روز دوشنبه پنجم آبان آغاز و براین اساس فعالیت صنوف مشمول در تمام شهرستان‌ها از ۲ روز گذشته تعطیل ‌شده است. همچنین ادارات، اصناف و بازار شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، هرسین، جوانرود، پاوه و سرپل‌ذهاب به عنوان شهرستان‌های قرمز و ‌پرخطر نیز به مدت یک هفته بر اساس مصوبه ستاد کرونا تعطیل شده است.

سلامت مردم خط قرمز ستاد مدیریت کرونا

غلامرضا مرتضوی، فرماندار سنقر و کلیایی گفت: سلامت مردم خط قرمز ستاد مدیریت کرونا است و تصمیمات کارشناسان و هدف ستاد ملی کرونا فقط به جهت حفظ سلامت جامعه است و مردم اگر رعایت کنند طبیعتا این محدودیت ها هم وجود نخواهد داشت. در روزهای گذشته و هفته قبل تصمیماتی مبنی بر تشدید محدودیت‌ها در شهرستان اعمال شد اما متاسفانه در برخی از حوزه ها مردم همکاری نکردند. راه درمان این بیماری در بیمارستان‌ها نیست و باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سلامت خود و جامعه اهمیت دهیم. 

لغو هفت مراسم عروسی در سنقر و کلیایی

دکتر علی کریمی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی نیز گفت: در چند روز اخیر هفت مراسم عروسی در شهرستان لغو و برای متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. با توجه به وضعیت بسیار حاد شهرستان از نظر بیماری کرونا، تذکرات لازم به افرادی که قصد برگزاری مراسم عروسی را داشتند داده شد که این اقدام در این شرایط مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود. متاسفانه تعدادی از همشهریان به این موضوع توجهی نکردند و با برگزاری مراسم عروسی و سلامتی جامعه را به خطر انداختن که در این راستا هفت پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی ۱۷ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی

مسعود امیری، رییس اداره صمت سنقر و کلیایی هم از معرفی ۱۷ واحد صنفی متخلف در شهرستان به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: تاکنون هشت واحد نمایشگاه خودرو، هشت واحد مشاور املاک و یک واحد لوازم آرایشی بهداشتی به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد استانی کرونا در سنقر و کلیایی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. در صورت تکرار تخلف از سوی واحدهای صنفی موجب پلمب این واحدها می‌شود.

وی افزود: تمامی اصناف و اتحادیه ملزم و موظف به رعایت دستور العمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا خواهد بود و در صورت بی‌توجهی با آنها به جدیت برخورد خواهد شد.

کد خبر 561032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمانشاه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قبادی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    6 0
    آخر تو که رعایت نمی کنی لا اقل به فکر خانوادهات باش