محمدباقر قالیباف با انتشار توییتی خبر از مثبت‌بودن تست کرونایش داد و گفت که در قرنطینه پیگیر کارهاست. واکنش به این توییت زیاد بود. علت آن‌هم این است که یکی از دلایل بگومگوهای مجلس و دولت در هفته‌های اخیر همین ماجرای کرونا به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ازسوی قالیباف به روایت دولت بوده است که در نتیجه آن جلسات بین رؤسای قوا تشکل نشد.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، او تا پیش از این اصرار داشت که در همه سفرها و بازدیدهایش پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت کرده است: «ما در نظارت میدانی، همه پروتکل‌ها را رعایت کردیم. فرمانده ستاد کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان حاضر بودند و بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کردند. همه پروتکل‌ها را رعایت خواهیم کرد ولی این به معنی نرفتن و کارنکردن نیست».

او برای اینکه بگوید این ابتلا ربطی به سفرهای استانی‌اش یا بازدیدش از بیماران کرونایی ندارد؛ در توییتش نوشت که از یکی از همکاران دفترش گرفته است! این درحالی است که برخی اخبار حاکی از این است که رئیس مجلس از حدود دو هفته پیش مبتلا شده است.

واکنش به توییت محمدباقر قالیباف در شبکه‌های اجتماعی زیاد بوده است. علت آن‌هم این است که یکی از دلایل بگومگوهای مجلس و دولت در هفته‌های اخیر همین ماجرای کرونا به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ازسوی قالیباف به روایت دولت بوده است که در نتیجه آن جلسات بین رؤسای قوا تشکل نشد.

رئیس‌جمهور از شرکت در دومین جلسه سران قوا که قرار بود یک روز پس از حضور قالیباف در بیمارستان تشکیل شود، خودداری کرد. قالیباف هم در واکنش به اعتراض دولت به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نرفت. روحانی بعد از آن گفت که همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند از این پروتکل‌ها تخلف کند: «خداوند به ما عقل داده، با عقل موظف هستیم جان خود و دیگران را حفظ کنیم. خود شرع و قانون و شرایط بهداشت جهانی هم همین را به ما می‌گوید. کسی نمی‌تواند وسط مسیل بایستد و صدای سیل را هم بشنود و بگوید تو می‌ترسی وسط رودخانه بایستی، خب آب می‌آید و او را می‌برد...».

واعظی، رئیس دفتر روحانی، در واکنش به حضور قالیباف در بیمارستان مبتلایان به کرونا گفته بود: «خرداد امسال معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان به همه بیمارستان‌های کشور اعلام کرد که ملاقات‌ بیماران کرونایی ممنوع است. حالا یک شخصی رعایت نمی‌کند خودش تصمیم گرفته است اما اینکه بیاید در یک جلسه، دو قوه دیگر را مبتلا کند، کار درستی نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما که در ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌توانیم مرتب هر روز با نماینده یا رئیس مجلس درگیری به وجود بیاوریم، برای اینکه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند یا نمی‌کنند». قالیباف اما در واکنش به گلایه‌های دولت در کنایه به روحانی که چند بار از واژه «عقل» استفاده کرده بود، این‌طور پاسخ داد: «یک عقل معاد داریم یک عقل معاش؛ در مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکان با عقل معاد مجاهدت کردند نه با عقل معاش.

عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم؛ اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است. ۳۰ هزار پرستار ما کرونا گرفتند؛ اینها با عقل معاد کار کردند. برخی از پرستاران از اسفندماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند.

عقلانیت این است که لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم». بعد از آن، دیگر نمایندگان اصولگرای مجلس و رسانه‌های اصولگرا هم به حمایت از قالیباف برخاستند و با تمجید از او که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان کار و جهاد و نظارت باقی مانده، به روحانی تاختند.

کیهان با اشاره به سخنان روحانی، حضور قالیباف در بیمارستان را با ایثار و از خودگذشتی فرماندهان در جبهه مقایسه کرده و نوشته بود که اگر اشاره ضمنی آقای روحانی به این دیدار {بازدید از بیمارستان امام خمینی} باشد -که ان‌شاءالله نباشد- با عرض پوزش باید گفت جناب ایشان جای ایثار و فداکاری را با خودکشی و کم‌عقلی اشتباه گرفته‌اند!

کد خبر 560961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • كارگر IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    25 5
    چه فرقي ميكنه ؟؟؟ بودن و نبودن ايشون فرقي هم مگه داره؟ بايد تغيير رو الان ديد!!!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    20 13
    حالا این مجاهد راه خدا که رفت بیمارستان چه کار مفیدی برا پرستارها کرد یا رفت زاهدان اب هیرمند را اورد ایران!!!!!!!