آمارهای بازار کتاب کشور کانادا نشان می‌دهد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ناشران این کشور به تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک روی ‌آورده‌اند.

کتابهای الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گودایریدر گزارش می دهد آمارهای بازار کتاب کشور کانادا نشان می‌دهد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ناشران این کشور به سمت تولید کتاب‌های صوتی و الکترونیک روی ‌آورده‌اند. آمارهای سال ۲۰۱۹ می‌گویند نزدیک به ۹۱درصد از ناشران کانادایی کتاب الکترونیک تولید کردند.

تحلیل‌گران بازار کتاب کانادا می‌گویند شیوع ویروس کرونا در این کشور و سایر کشورهای جهان علت اصلی گرایش ناشران به سمت تولید کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی بوده است. آمارهای نشان می‌دهند در سال ۲۰۱۴ تنها ۷۵درصد از ناشران کانادایی کتاب الکترونیک تولید می‌کردند ولی این عدد در سال گذشته به بیش از ۹۰درصد رسیده است.

یافته‌های موسسه بازاریابی و تحلیل بازار کتاب بوک‌نت کانادا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ هر فرد کانادایی حداقل یک کتاب الکترونیک مطالعه کرده است که نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱درصد رشد داشته است. آمارهای نشان می‌دهد در دوره بعد از کرونا تعداد فروش کتاب‌های الکترونیک به مراتب از این ارقام بالاتر است که البته هنوز آمارهای دقیقی از آن منتشر نشده است.

آمارهای رشد کتاب‌های الکترونیک در حالی روند صعودی دارند که این رشد در مورد کتاب‌های صوتی نیز صدق می‌کند. با گرایش مردم به سمت این کتاب‌ها نزدیک به ۶۳درصد از ناشران در سال گذشته کتاب صوتی تولید کرده و ۲۸درصد از ناشران گفتند که به دلیل هزینه‌های بالای تولید این نوع از کتاب‌ها، علاقه‌ای برای ورود به این حوزه ندارند.

کد خبر 560790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha