همشهری آنلاین: بر خلاف کتاب‌های صوتی آمار فروش کتاب‌های الکترونیک در ماه‌های ابتدایی سال جدید افت شدیدی نشان داده است.

چيرگي دوباره کتاب صوتی در مقابل كتابهاي الکترونیکي

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از فوربس، اطلاعات به دست آمده از اتحادیه ناشران آمریکا نشان می‌دهد با وجود افزایش فروش کتاب‌های الکترونیک در سال ۲۰۱۸ درآمد حاصل از این کتاب‌ها در سال جدید چندان رضایت بخش نبوده است.
 
بر اساس این گزارش بر خلاف آمارهای اعلام شده برای کتاب‌های صوتی از سوی اتحادیه ناشران آمریکا در سال ۲۰۱۸ آمار فروش کتاب‌های الکترونیک در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ افت شدیدی داشته است.
 
آمارهای فروش کتاب‌های الکترونیک در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ به خصوص در فوریه کاهش ۱/۲ درصدی را نشان می‌دهد. این آمارها با فروش کتاب‌های الکترونیک در ماه‌های مشابه سال ۲۰۱۸ مقایسه شده است.
 
طبق اطلاعات به دست آمده از اسناد مالی کتاب‌فروشان آمریکایی معلوم شده است بر خلاف کتاب‌های الکترونیک آمار رضایت‌بخش در مورد فروش کتاب‌های صوتی وجود دارد.
 
بر اساس این گزارش فروش کتاب‌های صوتی در ماه فوریه نسبت به تاریخ مشابه آن در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است. طبق آمارها فروش کتاب‌های الکترونیک در دو ماه ابتدایی سال رقمی در حدود ۱۶۶ میلیون دلار تخمین زده شده است که این رقم برای کتاب‌های صوتی ۹۰ میلیون دلار است.
 
بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اتحادیه ناشران آمریکا در ماه‌های ابتدایی سال درآمد حاصل از فروش کتاب‌های گالینگور ۳۵۷ میلیون و کتاب‌های جلد کاغذی یا شومیز چیزی در حدود ۳۵۸ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 442402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha