مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

مردی یک دختر جوان را با وعده ازدواج فریب داد و سپس با تهدید به منتشر کردن عکس‌های خصوصی او ۲۰۰ میلیون تومان باج گرفت.

اخاذی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، در پی شکایت دختری جوان مبنی ‌بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی او در فضای مجازی توسط فردی که وعده ازدواج داده بود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان مرکزی قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی‌ پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا شده بود و متهم پس از مدتی با سوء‌استفاده از اعتماد این دختر و وعده ازدواج عکس‌های خصوصی طعمه‌اش را به دست آورد.

در ادامه متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای مجازی اقدام به اخاذی از او کرد. متهم در جریان تحقیقات شناسایی و دستگیر شد و به دو میلیارد ریال اخاذی از شاکی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی او در فضای مجازی اعتراف کرد.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از خانم‌ها در فضای مجازی با وعده ازدواج خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه امروزه شیوه و شگردهای متفاوتی ازسوی کلاهبرداران برای اخاذی یا هر نوع سوء‌استفاده دیگر در فضای سایبری برای شهروندان وجود دارد، به کاربران هشدار داد: کاربران باید ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی‌جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد غیر جدا خودداری کنند.

در پرونده‌ای دیگر فردی که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی شاکی اقدام به اخاذی سه میلیارد ریال از وی کرده بود، بازداشت شد.

فردی که رئیس یکی از شرکت‌های خصوصی در شیراز بود با ارائه شکایت به پلیس فتا گفت پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌اپ دریافت کرده که در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی‌اش، مبلغ پنج میلیارد ریال باج می‌خواهد.

کارآگاهان با به‌کارگیری ترفندهای فنی و پلیسی، موفق شدند فرد اخاذ را شناسایی کنند و او را با هماهنگی مراجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهم که همکار شاکی بود، در بازجویی‌ها عنوان کرد: به علت اختلافات حسابی که با شاکی داشتم ضمن تهدید به انتشار اطلاعات شخصی او، تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از او اخاذی کرده‌ام.

متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کد خبر 560693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha