حال و هوای کنونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر، همه ما را به یاد ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس می‌اندازد.

رزمنده

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: امروز خبری از خاکریز و سنگر، توپ و گلوله نیست، اما صحنه‌هایی که در بخش بستری بیماران کرونایی دیده می‌شود، شباهت زیادی به آن دوران دارد. بزرگ‌ترها به یاد دارند که در دوران دفاع‌مقدس پزشکان و پرستاران وقتی در خط مقدم و زیر رگبار گلوله و خمپاره به مداوای رزمندگان مجروح می‌پرداختند، ترس و دلهره‌ای از به خطر افتادن جانشان نداشتند و چه بسیار بودند شهدای سفید جامه که افتخاری برای جامعه پزشکی شدند.

اکنون نیز پزشکان و پرستاران عرصه سلامت با همان روحیه ایثارگری و جانفشانی به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند و عقیده دارند این راهی که انتخاب کرده‌اند مقدس است و مورد رضایت و خشنودی پروردگار. برای همین است که غسل شهادت می‌کنند و همه چیز را به مصلحت پروردگار می‌سپارند. اینها رزمندگان سپید جامه‌اند که تا زمان شهادت‌شان گمنام می‌مانند و شناخته نمی‌شوند. در قاب تصویر این هفته تلاش کردیم تا گوشه‌ای از زحمات کادرپزشکی بیمارستان شهدای یافت‌آباد در منطقه ۱۸ را به تصویر بکشیم.

کد خبر 560600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha