مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران از تولید خودروهای با حجم کوچک جهت امدادرسانی و خدمات‌رسانی در معابر کوچک و باریک شهری خبر داد.

خودروهای امدادرسان

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کاظمی اسفه، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در بازدید از مرکز تولید و مونتاژ راهدار صنعت ماشین که ماموریت طراحی و ساخت برخی خودروهای خدمات شهری مانند خودروهای آتش‌نشانی، خودروهای سمپاش و غیره را بر عهده دارد، گفت: نوآوری‌های جوانان در این مرکز بسیار امیدوارکننده است و نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بالایی در جوانان وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات شهر را برطرف کرد. 

او افزود: جوانان ایرانی در این مجموعه تنها با مشاهده نمونه‌های خارجی توانستند دستگاه چیپر و یا دستگاه ویژه در حوزه سمپاشی و آب‌پاشی به درختان و یا خودروهای با حجم کوچک جهت امدادرسانی و خدمات‌رسانی در معابر کوچک و باریکی مانند بازار طراحی کنند.

کاظمی گفت: این مجموعه نشان داد که بخش فنی سازمان آتش‌نشانی این قابلیت را دارد که می‌تواند با نوآوری‌های خود خدمات بیشتری را در حوزه‌های شهری فراهم کند.

یکی از دستگاه‌های تولید شده در این مرکز «چیپر» نام دارد که می‌تواند شاخه‌های قطع شده درختان را تبدیل به چیپس چوب کند، همچنین در این مرکز خودروهای کوچک آتش‌نشانی که توانایی تردد در معابر باریک شهری را دارند نیز تولید می‌شود. 

کد خبر 560273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha