معاون شهردار منطقه ۶ تهران، به تشریح اقدامات مدیریت شهری در این منطقه همزمان با موج سوم شیوع کرونا پرداخت.

لیلا مینایی

لیلا مینایی، معاون شهردار منطقه ۶ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین، با اشاره به انتخاب این منطقه به عنوان پایلوت طرح منطقه غیرحضوری شهرداری، گفت: اجرای موفق دورکاری کارکنان در دوران شیوع کرونا در شهرداری منطقه ۶ و همچنین راهبری بخش قابل توجهی از خدمات شهری و ارتباطات سازمانی در بستر هوشمند، بیش از هر زمانی شهرداری منطقه ۶ را آماده اجرای طرح منطقه غیرحضوری در تهران کرد.

وی با اشاره به افزایش دورکاری (نیمی از کارکنان) در موج سوم کرونا، تاکید کرد: هیچ خدمتی روی زمین نمی‌ماند و هر نیرویی که به دورکاری می‌رود، برایش جانشین تعیین می‌شود تا معدود کارهایی که با دورکاری امکان انجام آنها توسط نیروی دورکار وجود ندارد، توسط همکارانشان پشتیبانی شود. با توجه به اینکه دورکاری نیروها چرخشی و نوبتی است طبعا این همکاری و همیاری کارکنان توسط یکدیگر جبران می‌شود.

مینایی دورکاری را یکی از روش‌های نوین کار کردن در دنیای مدرن دانست و افزود: در شرایط کنونی طرح دورکاری برای کاهش تراکم جمعیت در محیط کار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل در ذات خود می‌توانند به شیوه دورکار انجام شوند، تصریح کرد: ما باید محدودیت‌های وضعیت فعلی را به فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از فناوری‌های به روز و افزایش بهره‌وری سازمانی تبدیل کنیم. می‌توان با مشخص کردن مشاغل قابل انجام به صورت دورکاری و افزایش انگیزه کارکنان به گونه‌ای که پرسنل دورکار هیچ گونه تفاوتی در دریافت حقوق و مزایا با سایر کارکنان نداشته باشد؛ در این راستا گام برداریم و الگوساز فرهنگ دورکاری در کشور شویم.

‍ وی در ادامه تشریح مجموعه اقدامات شهرداری قلب پایتخت برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ و حفظ سلامت کارکنان در موج سوم کرونا، اظهار کرد: این اقدامات در چهار زمینه «اطلاع‌رسانی و آموزش»، «اداری»، «پیشگیرانه مراقبتی و بهداشتی» و «حمایتی» برای به‌حداقل‌رساندن خطر ابتلا به ویروس کرونا برای همکاران انجام شد.

معاون شهردار منطقه، علاوه بر اقدامات متعارف نظیر گندزدایی و ضدعفونی ساختمان مرکزی منطقه نواحی شش‌گانه، نصب اتاقک مه‌پاش( اتاقک ضدعفونی) در ورودی ساختمان مرکزی، لغو همایش‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی و برگزاری آن به صورت مجازی و غیرحضوری، از جداسازی و بازطراحی چیدمان اداری این منطقه شهرداری به منظور تأمین فاصله‌گذاری اجتماعی کارکنان خبر داد.

مینایی در پایان، گفت: پس از اجرای موفق طرح بهسازی و نظافت اسکان کارگری در نواحی شش گانه، با دستور دکتر تورج فرهادی شهردار منطقه، این طرح به شهرداران سایر نواحی ابلاغ شد تا تمامی اماکن اسکان کارگری به صورت مستمر و چند نوبت در روز نظافت و سلامت کارگران بررسی شود.

کد خبر 560013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha