رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و تکمیل پروژه‌های ناتمام و توازن در مناطق محروم خبر داد.

حاجی بابایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بررسی تامین کالاهای اساسی، با حضور آقایان قالیباف، زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، عزیزی نماینده کرمانشاه، رضاخواه و نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه، پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی، احسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و جمعی از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، به منظور بررسی تامین منابع کالاهای اساسی و همسان سازی حقوق بازنشستگان برگزار شد.

وی افزود: طرح تامین کالاهای اساسی دستورکار جلسه مشترک مجلس و دولت بود و در خصوص منابع این طرح پس از بررسی‌های لازم توافق لازم صورت گرفت و مقرر شد، پورمحمدی مشورت لازم را با دولت انجام دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این توافق موضوع ۵۰ هزار میلیارد تومان بند(و)، تبصره ۲ در اختیار سازمان تامین اجتماعی بدون هیچگونه تغییر کماکان باقی می‌ماند.

وی اظهار کرد: منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در جهت تامین کالاهای اساسی بر مبنای  ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی خواهد بود.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  و مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای  تومان تکمیل پروژه های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: خط قرمز ما در این طرح، تامین کالاهای اساسی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی بطور کامل است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات امروز  پرداخت ۳۰ هزارمیلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها است، که علاوه بر بند(و)،به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با بیان اینکه رسیدگی به طرح تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون به پایان رسیده و این طرح برای بررسی و اعلام نظر نمایندگان به هئیت رئیسه قوه مقننه، تقدیم شده است، گفت: هفته آینده این طرح در صحن علنی پارلمان بررسی و تصویب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق طرح مصوب کمیسیون ۶۰ میلیون‌نفر واجد شرایط برای دریافت یارانه برای خرید کالاهای اساسی می‌شوند، افزود: درصد بالایی از جمعیت کشور مشمول این طرح خواهند شد و امیدواریم هرچه سریعتر این طرح در مجلس مصوب و اجرایی شود.

نماینده تویسرکان در مجلس با اعلام اینکه با هاهنگی دولت مشکلات منابع مالی این طرح را مرتفع کرده‌ایم، افزود: طبق مصوبه کمیسیون قرار است مقداری از اموال دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود و پس از فروش آنها منابع مالی این طرح تامین شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای تامین منابع مالی این طرح جلسات متعدد با مسئولان دولتی به ویژه مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و تفاهمات خوبی برای اجرای این طرح ایجاد شده است.

طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم امسال بصورت ماهانه، دولت باید نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار، موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ ۱ میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک ها اقدام کند.

کد خبر 560012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 5679234939 IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    20 0
    پس مستمری بگیران چی شد
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    27 3
    همسان سازی بازنشستگان حتما طبق معمول به بازنشستگان نفت خداتومن وبازنشستگان لشکری وکشوری میلیونی وبه بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت اجتماعی مبلغی بین 150تا 400هزار تومان اضافه میشه اینه عدالت شما خدا ازتون نگذره
  • US ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 0
    خدا از تون نگذر مستمری ها چکار بکنم با دو ملیون