عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: هتک حرمت‌ مسئولین بازیچه و دستاویز جریان‌های سیاسی مخالف نظام در خارج از کشور شده و مردم را دلسرد و دشمنان را خوشحال می‌کند.

فداحسین مالکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فداحسین مالکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس‌جمهوری و اعضای ستاد ملی کرونا اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای در برهه‌های مختلف از جمله در ابتدای شروع به کار مجلس بر هماهنگی بین قوای مختلف از جمله مجلس و دولت تاکید داشتند.

وی با یادآوری شرایط سخت کشور در نتیجه شیوع بیماری کرونا و تحریم های اقتصادی آمریکا گفت: برای عبور از این شرایط و کمک به بهبود معیشت مردم نیازمند همدلی و همکاری حداکثری بین سران قوا و دستگاه‌های مختلف هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تحولاتی که در حوزه سیاست خارجی در حال رقم خوردن است و تحولات منطقه از جمله تحولات در افغانستان و قره باغ در کنار شیطنت‌های روزافزون رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان هوشیاری و همدلی مسئولان و تصمیم گیران کشور به ویژه نمایندگان مجلس و دولتمردان را می‌طلبد.

مالکی، حل مشکلات و ارتقای معیشت مردم را دغدغه مشترک همه دستگاه‌ها از جمله مجلس و دولت دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید نسبت به وظایف خود مسئولیت‌پذیر باشند و برای بهبود معیشت مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه توهین و هتک حرمت به روسای قوا و رییس جمهوری در شان مجلس نیست، گفت: گرچه توهین و هتک حرمت علیه مقامات ارشد کشور از تریبون مجلس ناشی از نگرانی نمایندگان نسبت به شرایط کشور بوده اما نباید توجه کرد که چنین اقداماتی ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان کشور قرار گیرد.

سفیر پیشین ایران در افغانستان با اشاره به هتک حرمت و توهین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به یکدیگر گفت: آنچه در انتخابات آمریکا می‌گذرد، فرهنگ آنها را به نمایش می‌گذارد اما در فرهنگ ایرانی اسلامی نباید چنین مسائلی وجود داشته باشد.

هتک حرمت مسئولین مردم را دلسرد و دشمن را خوشحال می‌کند

مالکی با اشاره به بازتاب منفی هتک حرمت مقامات ارشد کشور افزود: هتک حرمت‌ها بازتاب خوبی در جهان نخواهد داشت زیرا دشمنان منتظر چنین مسائلی هستند و تحولات جمهوری اسلامی را رصد می‌کنند و هر جا بوی تفرقه به مشام‌ آنها خوشحال می شوند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت‌ها می تواند بازیچه و دستاویز جریان‌های سیاسی مخالف نظام در خارج از کشور شود، گفت: غیر از سوءاستفاده دشمنان نظام، هتک حرمت‌ها باعث دلسردی مردم شده و در آنها احساس یاس و ناامیدی نسبت به بهبود امور را ایجاد خواهد کرد.

نماینده زاهدان در مجلس تصریح کرد: در صورت تداوم این رویکرد مردم این تصور را خواهند داشت که مسئولان به جای اینکه به فکر معیشت آنها باشند، در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند.

مالکی در عین حال از دولت خواست تا نگرانی نمایندگان نسبت به شرایط کشور را درک کند و گفت: مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود نسبت به اقدامات دولت واکنش نشان می‌دهد و امیدواریم که در ماه‌های آینده شاهد اقدامات اساسی از سوی دولت برای بهبود امور کشور و معیشت مردم باشیم.

منتظر حل همه مسائل از سوی دولت نباشیم

این نماینده اصولگرا، لزوم ارائه کمک‌های مومنانه در شرایط کرونا و تحریم را یادآور شد و گفت: کمک و همدلی از گذشته در کشور وجود داشته و ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما دارد. در شرایط کنونی رسانه ها و دولت و مجلس برای تقویت فرهنگ کمک های مومنانه وارد عمل شده و این فرهنگ را پررنگ کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا آبرومند هستند، گفت: خانواده‌های آبرودار ممکن است مشکلات خود را جایی بازگو نکنند اما خیرین و افراد دارا باید به فکر آنها باشند و با حفظ کرامت آنها از ایشان دستگیری کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نهادهای حاکمیتی و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای مشارکت در کمک‌های مومنانه گفت: نهادهای حاکمیتی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان و جانبازان ظرفیت‌های بالایی برای کمک به مردم دارند و می توانند به کمک مردم بشتابند.

مالکی، ضعیف بودن شرایط اقتصادی دولت به خاطر تحریم‌ها و عدم فروش نفت را یادآور شد و افزود: همیشه منتظر نباشیم دولت کار را انجام دهد و خود مردم و نهادهای دیگر باید برای کمک به مردم پای کار بیایند.

کد خبر 559892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha