همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصمیمات تنگ نظرانه اتحادیه اروپا در خصوص محدودیت‌های مالی علیه ایران واکنش نشان داد.

سید محمد علی حسینی گفت: رویکردهای غیرقانونی، دوگانه و متناقض در شرایط و فضایی که بررسی بسته‌های پیشنهادی مطرح است، بی‌معنا بوده و به شدت تقبیح می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رویکردهای سیاسی و مغرضانه نسبت به حقوق مشروع ملت بزرگ ایران گفت: اتخاذ سیاست چماق و هویج در برابر حقوق قانونی و اراده ملی و خلل ناپذیر ملت بزرگ ایران برای کسب پیشرفت در زمینه فناوری‌های نوین بیراهه بوده و هیچگونه تاثیری بر پیگیری و تحقق حقوق مسلم این ملت نخواهد داشت.

حسینی با ارزیابی آثار معکوس اینگونه رویکردها خاطر نشان کرد: اینگونه رفتارها، عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در تثبیت حقوق مسلم خویش را راسخت تر کرده و فرصت‌های مرتبط با منافع اروپائیان را تضییع نموده و کمکی به فضای مناسب برای حل دیپلماتیک نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا توصیه کرد تا راه حلی معقول شامل پرهیز از اقدامات نمایشی، احترام به حقوق مشروع ملت ایران، تطبیق مفاد متوازن مقررات ان. پی.تی، بازگشت به راه حل‌های تفاهم آمیز بر اساس مشترکات بسته‌های پیشنهادی طرفین را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 55986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز