مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی گفت: با توجه به کاهش دمای هوا و تشدید شیوع ویروس کرونا برای استفاده از سیستم گرمایشی یا بخاری تاکسی‌ها دستورالعملی تدوین شد.

تاکسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: موضوع مهم دیگر که پس از استفاده همه سرنشینان خودرو از ماسک، دنبال می‌شود و رعایت آن برای همه رانندگان ضروری است تعویض و جریان داشتن هوای داخل تاکسی است.

وی با بیان اینکه هوای داخل خودرو باید به صورت مداوم جابه‌جا شود، افزود: به بیانی دیگر به علت حضور مسافر باید هوا داخل خودرو جریان داشته باشد. همچنین به میزانی که تهویه هوای داخل خودرو اتفاق افتد باید پنجره‌ها باز باشد.

قنادان ضمن اشاره به سردی هوا توضیح داد: شرط نخست استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو در دوران شیوع ویروس کرونا باز بودن پنجره‌هاست. سپس قراردادن حالت سیستم گرمایشی یا سرمایشی روی تهویه خارجی است. تهویه داخلی سبب چرخش هوای داخل کابین تاکسی می‌شود و تهویه خارجی هوای خارج از تاکسی را به خودرو وارد می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، با توجه به اینکه درجه حرارت هوا به میزانی سرد نشده که بخاری خودرو روشن شود، استفاده از تهویه خارجی ضروری نیست. اما باز بودن پنجره‌های خودرو برای تمامی تاکسی‌ها ضروری و اجبار است.

روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارند.

براساس آمارها روزانه حدود ۲ میلیون نفر در تهران و ۹ میلیون نفر در کلان‌شهرها از تاکسی برای جابه‌جایی درون‌شهری خود استفاده می‌کنند.

نخستین اتومبیل کرایه در تهران که بعدها نام تاکسی روی آن نهاده شد، طی سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرد؛ آن زمان تعداد مسافران تاکسی مانند جمعیت شهر اندک بود اما کسی گمان نمی‌کرد رشد روزافزون شهر و جمعیت، وضعیت تاکسی‌های پایتخت را به گونه‌ای تبدیل کند که روزانه بیش از چهار میلیون سفر با آن انجام شود و ۲۲ درصد سهم ترددهای روزانه شهروندان را به خود اختصاص دهد.
 

کد خبر 559858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha