سال گذشته و در همین روزها بود که جواد نکونام یکی از نامزدهای انتخاب مرد سال فوتبال آسیا بود.

او که در اوج آمادگی به سر می‌برد، پس از سپری کردن یک فصل پرفروغ در اوساسونا، خود را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا می‌کرد تا شاید در این رقابت‌ها هم بتواند یکی از بهترین‌ها باشد.

تیم ملی در مالزی نتواست انتظارات را برآورده کند، اما به حق در همان تیم هم جواد نکونام یکی از بهترین‌ بازیکنان بود و نقش بسزایی در صدرنشینی ایران در مرحله گروهی آن بازی‌ها ایفا کرد. بازی‌های خوب نکونام باعث شد، او در شهریور ماه جایزه توپ طلایی فوتبال ایران را نیز به خود اختصاص دهد و به‌عنوان بهترین فوتبالیست ایرانی معرفی شود، اما بدشانسی‌ها جواد هم درست 4-5 روز پس از مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال ایران شروع شد. نکونام به اسپانیا رفت و درحالی که قصد داشت خود را برای فصل جدید لالیگا آماده کند، در یک بازی تمرینی دچار آسیب دیدگی شدید شد و تمام فصل را از دست داد.

بلافاصله پس از آن مصدومیت بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا نام این بازیکن ایرانی را از فهرست بهترین‌های آسیا خط زد، تا جواد به‌طور کامل از صحنه بین‌المللی فوتبال محو شود. در این مدت فقط یک همت بالا می‌توانست نکونام را به صحنه فوتبال بازگرداند. او در این 9 ماه آن‌قدر پرتلاش و سختکوش بود که نه تنها مصدومیتش را کنار زد بلکه بار دیگر به فهرست بازیکنان برتر آسیا بازگشت.

این خبری بود که همین امروز صبح روی سایت کنفدراسیون آسیا قرار گرفت.
پس از پایان دور مقدماتی جام جهانی 2010، نام 4 بازیکن جدید به فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا اضافه شد که یکی از آنها جواد نکونام است.

سایت فوتبال آسیا ضمن اعلام این خبر ‌می‌نویسد: جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران که در جام ملت‌های آسیا 2007 با گرفتن دوMVP بهترین بازیکن ایران در آن پیکارها بود یک‌بار دیگر و پس از بازگشت به ترکیب تیم ملی کشورش در بازی‌های انتخابی جام جهانی در هفتمین فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا قرار گرفت.

به غیر از نکونام که یکشنبه شب اولین گل ایران را وارد دروازه کویت کرد، کیم دو هیون از کره جنوبی، مالک الهوساوی از عربستان و جهاد الحسین از سوریه بازیکنان جدید دیگری بودند که توانستند به جمع نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا وارد شوند.

طبق روالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیش گرفته است در فهرست جدید نیز بازیکنانی که تاکنون در بازی‌های مهم آسیا بیشترین عنوان  بهترین بازیکن  یا MVP را گرفته‌اند وارد فهرست شده‌اند که البته تا روز انتخاب بهترین بازیکن و به‌صورت مداوم امتیاز بازیکنان محاسبه خواهد شد و هر بار فهرست بر مبنای تعداد MVP‌ها دوباره تنظیم خواهد شد.
به این‌ترتیب بار دیگر ایران در جمع بهترین‌های فوتبال آسیا 2 نماینده دارد، یکی ابراهیم صادقی و دیگری جواد نکونام. پیش از این سید‌ مهدی سید صالحی به همراه صادقی نامزدهای ایرانی کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2008 آسیا بودند که مهاجم سپاهان به خاطر دور ماندن از ترکیب تیم ملی نتوانست امتیازات لازم را برای ماندن در این فهرست به دست آورد.

هفتمین فهرست نامزدهای عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در زیر آمده است:
1 - احمد عجب (کویت - القادسیه کویت)
2 - علا هبیل (بحرین - باشگاه الکویت)
3 - علی حبسی (عمان - باشگاه بولتون انگلستان)
4 - ابراهیم صادقی (ایران - باشگاه سایپا)
5 - هونگ یونگ جو (کره شمالی - بزانیجا صربستان)
6 - اسماعیل مطر (امارات - الوحده امارات)
7 - جواد نکونام (ایران - اوساسونا اسپانیا)
8 -  جهاد الحسین (سوریه - الکرامه)
9 - کیم دو هیون (کره جنوبی - وست برومویچ آلبیون انگلستان)
10 - اودیل احمدوف ( ازبکستان و پاختاکور ازبکستان)
11 - مالک معاذ (عربستان سعودی - الاهلی عربستان)
12 - مارک شوارزر (استرالیا - فولهام انگلستان)
13 - رشید سالم (بحرین - نجمه لبنان)
14 - سرور جباروف (ازبکستان - کوروچی ازبکستان)
15 - یاسر القحطانی (عربستان - الهلال عربستان)
16 - یوئیجی ناکازاوا (ژاپن - یوکوهاما مارینوس ژاپن)
نام بهترین بازیکن روز 25 نوامبر – 5 آذر در مراسم بهترین های آسیا در شانگهای چین اعلام خواهد شد.

کد خبر 55982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز