نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که در بخش‌های مختلف سلطان داریم، در زعفران هم سلاطینی هستند که نمی‌گذارند قیمت زعفران افزایش یابد.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که زعفران در انحصار یک عده خاص باشد ما با این معظل کاهش قیمت روبرو هستیم؛ همان گونه که در فولاد این مشکل وجود دارد. متاسفانه در بحث زعفران هم سلطان‌هایی هستند که علی‌رغم همه امضا و تعهدات و کارهایی که از ما خواسته‌اند، امروز به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و درب مغازه هایشان را می‌بندند. همین افراد در چین در عرض یک شب قیمت را یک تا ۳هزار یوان کاهش می‌دهند و با کمال وقاحت اعلام می‌کنند که عرضه و تقاضاست که این مسائل را تعیین می‌کند؛ این درحالی است که خود این افراد با قیمت هزار دلار و بالاتر زعفران را صادر می‌کنند.
 
زنگنه بیان کرد: این افراد همچنین اعلام می‌کنند که حق کشاورز زعفران‌کار همان قیمت هشت الی ۹ میلیون تومان است و کشاورزان به این قیمت راضی هستند. برای عبور از این مشکل باید کاری کنیم که هم خرید زعفران، هم پاک کردن و هم صادرات آن توسط خود زعفران کار باشد و تا زمانی که دیگران در این بازار حکمرانی کنند، وضعیت همین خواهد بود. ان‌شالله در جلسه با رئیس بورس بتوانیم مقداری از این فضای رقابت منفی و سودجویانه در حوزه صادرات را محدود کنیم.

وی با اشاره به اعلام قیمت کف خرید بوسیله شورای ملی زعفران، اظهار کرد: قیمت خرید توسط خود اعضای شورای ملی تعیین شده و خودشان این قیمت را مصوب و اعلام کرده‌اند؛ همچنین از نماینده‌های تربت حیدریه و قائن دعوت کردند در آن جلسه حضور داشته باشند، ولی می‌بینیم که در کمال ناباوری به امضا و تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

کد خبر 559747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha