"مناظره آخر با میکروفون‌های خاموش" این بار در شهر نَشویل مرکز ایالت تنسی؛ کمیسیون برگزاری مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاید چاره دیگری برای مهار بی اخلاقی‌های نامزد مونارنجی جمهوریخواهان و دخالت‌های مکرر او در حرف‌های رقیب دموکراتش که مشکلات زیادی در مناظره اول ایجاد کرد، نداشت.

مناظره بایدن ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آخرین مناظره نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بامداد جمعه دوم آبان ماه و یازده روز قبل از برگزاری انتخابات این کشور در روز ۱۳ آبان ماه جاری برگزار شد. قرار بود این سومین مناظره دو نامزد باشد اما به دلیل ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، قرار شد مناظره دوم به صورت مجازی برگزار شود اما مخالفت ترامپ با مناظره مجازی، این مناظره تبدیل به گفت و گوهای تلویزیونی دو نامزد با دو شبکه خبری به طور مجزا در روز ۲۷ مهرماه شد. 

مناظره نخست ترامپ و بایدن روز نهم مهر ماه گذشته برگزار شد. نتایج نظرسنجی های انجام شده درباره مناظره اول حاکی از آن بود که بایدن عملکرد بهتری در آن مناظره داشته است؛ مناظره ای که مملو بود از بی اخلاقی های ترامپ و قطع مکرر حرفهای بایدن توسط مستاجر مونارنجی کاخ سفید. با وجود اینکه مجری مناظره بارها و بارها از ترامپ خواست به زمان تعیین شده برای پاسخگویی هر طرف و مقررات مناظره احترام بگذارد اما ترامپ دهها بار وسط حرف بایدن پرید.

حالا به دلیل همین بی اخلاقی ها که سخت موجب رنجش مردم آمریکا شده بود به گونه که همان روز کاشناسان شبکه سی ان ان اذعان کردند "مردم آمریکا بازنده بزرگ مناظره دو نامزد بودند"، مناظره امشب یا همان مناظره دوم و آخر، با شکلی عجیب و بلکه کودکانه برگزار شد؛ کنترل میکروفون ها از اختیار نامزدها خارج شد تا به محض تمام شدن وقت پاسخگویی آنها، دیگر حرف هایشان را ادامه ندهند یا حرف های رقیب خود را قطع نکنند.

به گزارش شبکه های خبری، از چندساعت پیش از شروع مناظره، طرفداران دو نامزد با حضور در خارج از محل مناظره در شهر نشویل، حضور یافتند. طرفدارن بایدن در یک سوی خیابان و طرفداران رقیبش در سوی دیگر. 

طرفداران بایدن شعار می دادند که با رای های خود ترامپ را از کاخ سفید اخراجی می کنیم اما درآن سوی خیابان، طرفداران ترامپ شعار می دادند که او را چهار سال دیگر در کاخ سفید نگه خواهند داشت.

لظحاتی قبل از مناظره خانم ملانیا ترامپ همسر دونالد با ماسک مشکی وارد سالن مناظره شد.

ترامپ ظهر پیش از مناظره هنگامی که با هواپیما عازم شهر نشویل بود، در داخل هواپیما تست کرونا داد و نتیجه آزمایش منفی بود.

خانم مجری مناظره که از مجریان شبکه ان بی سی آمریکا بود، با خوشامد گویی به دو نامزد، در همان ابتدا توضیح داد که میکروفون ها فقط به اندازه زمان قانونی که هر نامزد می تواندحرف بزند، روشن خواهد شد و بعد از دو دقیقه بطور خودکار خاموش خواهد شد.

سوال اول مناظره در باره بحران شیوع کرونا در آمریکا بود. ترامپ اولین نامزدی بود که پاسخ داد.

ترامپ یک بار دیگر با فرافکنی سوء مدیریت دولتش در مهار شیوع دیوانه وار و مرگبار کرونا در آمریکا، بار دیگر توپ را به زمین چین انداخت و گفت که همه این ماجرا تقصیرچینی ها است.

در بخشی دیگر از مناظره، بایدن با اشاره فرار مالیاتی ترامپ، او را با جملات خود مورد هجمه قرار داد. بایدن مدعی شد ترامپ با پول های زیادی که از کار و کاسبی هایش، از هتل هایش و از روسیه و چین بدست می اورد، از پرداخت مالیات طفره می رود.

این بار ترامپ ناچار بود وقت را رعایت کند. آرام تر از مناظره قبل نشان داد. معلوم بود که مشاورانش قبل از این مناظره حسابی با او تمرین کرده بودند . مجری نسبتا مسلط بر مناظره بود. مناظره به رغم حرف های صریح و تندی که دو طرف درباه هم زدند، نسبتا آرام برگزار شد.

در پایان مناظره، کارشناسان شبکه سی ان ان معتقد بودند که این مناظره به لحاظ نظم خیلی بهتر از مناظره اول بود و حداقل مردم متوجه می شدند که دو طرف چه می گویند. این کارشناسان در عین حال معتقد بودند که حرفهای ترامپ مثل مناظره اول پر از دروغ بود به ویژه در خصوص بحران کرونا و واکسن کرونا و ....

کد خبر 559494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha