چند روز پیش اعلام شد که یادواره سردار بزرگ، جاویدالاثر حاج‌احمد متوسلیان، پنجشنبه هفته آینده با عنوان خورشید دوکوهه در تالار وزارت کشور با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ هنگامی که احمد متوسلیان به همراه سید محسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم در حال عبور از پست ایست و بازرسی برباره در شمال بیروت بودند، با وجود مصونیت دیپلماتیک، توسط ‌مزدوران حزب فالانژ گروگان گرفته شدند که در آن زمان، بیروت توسط اسرائیل اشغال شده بود.

با وجود این، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز یکشنبه تاکید کرد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های اسرائیل زنده هستند.

این خبر را مجتبی فردوسی پور پس از دیدار با نسیم نسر، آزاده لبنانی بیان داشت که اخیرا از اسارت رژیم صهیونیستی آزاد شده است.

وی که اظهاراتش را بسیاری از رسانه‌های منطقه و داخلی مورد توجه قرار داده‌اند، افزود: اطلاعاتی که از سوی اسیران آزاده لبنانی و فلسطینی رسیده حاکی‌ از این است که 4دیپلمات ایرانی همچنان زنده و در زندان‌های اسرائیل هستند.

سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه نیز در نشست خبری خود با خبرنگاران تصریح کرد که تاکنون هیچ خبری مبنی بر شهادت این دیپلمات‌ها، توسط ایران دریافت نشده است.

کد خبر 55943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز