سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌ رو، از تمامی هموطنان می‌خواهیم که به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از هرگونه اقدام به سفر به طور جدی خودداری کنند.

سفر جاده‌های شمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید کرد: از کلیه هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر جدا خودداری کنند.

لاری در بخش دیگری از صحبتش از وضعیت حاد استان یزد در روزهای کرونایی خبر داد و گفت: پس از گذر از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در استان یزد و عبور از یک خیز ضعیف‌تر در مرداد سال جاری، از اواسط شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند افزایشی به خود گرفته و این روند صعودی با شیب تندی در حال امتداد است و هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز بیماری هستند.

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها در یزد ۶۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد گزارش شده است.

لاری گفت: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد بستری در استان با افزایش نسبت به هفته ماقبل حدود ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است که میزان بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است. همچنین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در یزد ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز این شاخص نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

  • چه خبر از محدودیت‌های جاده‌ای؟

اما درحالی‌که سخنگوی وزارت بهداشت به عنوان نماینده این وزارتخانه از مردم خواهش کرده که در تعطیلات پیش رو به سفر نروند، سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین رئیس پلیس راهور کشور درباره محدودیت‌های ترافیکی در محورهای کشور طی تعطیلات پیش رو گفته است: در خصوص محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت سفر تا این لحظه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تردد خودروهای سواری و منع سفر در جاده‌ها اعمال نشده است.

سرهنگ شرافتی اظهار کرد: البته در تعطیلات پیش رو هیچ تصمیمی برای ارائه تسهیلات تردد به خودروها در جاده‌های شمالی نخواهیم داشت و براین اساس هیچ یک از جاده‌های کشور به منظور سهولت تردد و تخلیه سریع بار ترافیک یکطرفه نخواهد شد.

جانشین پلیس راه کشور درباره محدودیت های اعمال شده برای موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه سنگین در تعطیلات پیش رو نیز گفت: یکسری محدودیت ها از چهارشنبه ۳۰ مهر ماه تا دوشنبه پنجم آبان ماه برای تردد موتور سیکلت ها و وسایل نقلیه سنگین اعمال شده که بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه پنجم آبان ماه در محورهای کرج - چالوس، هراز ، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت های وضع شده برای وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی نیز گفت: تردد کلیه تریلرها کماکان در محور هراز  ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه و همچنین از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه در محور هراز ممنوع است.

کد خبر 559174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha