همشهری آنلاین: سفیر سودان در تهران دوشنبه (۳ تیر) با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر سودان در ایران با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز دو کشور، خواستار تقویت و تحکیم روابط تهران - خارطوم در تمام زمینه‌ها شد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار عبدالله بشیر خضر، با وی ، به ظرفیت بالای سودان در حوزه کشاورزی و آبی و همچنین منابع معدنی این کشور، اشاره کرد و گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه می‌تواند منافع خوبی برای مردم دو کشور به همراه داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی به اهمیت سودان میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش روابط با سودان و کشورهای اسلامی و آفریقایی تداوم خواهد یافت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به طرح ها و نقشه‌های شوم تجزیه‌طلبان نظام سلطه در قبال کشورهای جهان سوم بویژه سودان، گفت: وحدت جهان اسلام و مضاعف کردن تلاشها برای همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی ، می‌تواند در مقابله با توطئه ها کارساز باشد. 

عبدالله بشیر خضر سفیر سودان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، سطح روابط دو کشور بویژه در حوزه سیاسی را مطلوب عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سودان همواره به دلیل گرایشات اسلامی مورد فشار غرب بوده اند.

وی افزود: سودان در رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش روابط با آفریقا می‌تواند نقش برجسته‌ای داشته باشد و تلفیق امکانات سودان با فناوری‌های ایران می‌تواند الگوی همکاری در منطقه باشد.

سفیر سودان همچنین با اشاره به تهدیدات روز افزون رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، رفتار دوگانه غرب در این خصوص را مورد نکوهش قرارداد و خاطرنشان کرد: غرب در این رابطه از خود هیچگونه واکنشی نشان نداده، درصورتیکه اگر عکس این موضوع اتفاق می‌افتاد، تبلیغات منفی بسیاری به راه می‌افتاد.

کد خبر 55905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز