روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت: منازعات داخلی، که این روزها بار دیگر اوج گرفته، نه مردم را خوشحال می‌کند و نه برای کسی سود دارد. ادامه این درگیری‌های لفظی و رسانه‌ای، غیر از اینکه مردم را ناامید و بی‌اعتماد کند، نتیجه دیگری ندارد.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: افرادی که با تفکر به شدت افراطی، شعارهای به خیال خودشان مردم‌پسند می‌دهند و می‌گویند انقلابی هستیم و می‌خواهیم مردمی عمل کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم، قبل از آنکه شماره صندلی‌های خود را در مجلس به ذهن بسپارند، اصول انقلابی و مردمی‌بودن را از یاد بردند.

آنها با گرفتن دناپلاس ۶۵۰ میلیون تومانی، کمک هزینه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی، شروع سفرهای خانوادگی و فامیلی و دریافت حقوق‌ها و مزایای آنچنانی، صف خود را از مردم جدا و انقلاب را جور دیگری معنا کردند. اینها را مردم می‌بینند و می‌فهمند و برای تک تک این فعل‌ها و ترک‌ها حساب باز می‌کنند.

به‌هیچ‌وجه راضی نیستیم مجلس شورای اسلامی لطمه ببیند، چه یازدهم، چه دهم یا دوازدهم. این نهاد، یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و لطمه دیدن آن به معنای لطمه دیدن اصل نظام است. به همان اندازه که حفاظت از اصل نظام واجب است، حفاظت از اندام‌های آن، ازجمله مجلس شورای اسلامی، هم واجب است. در این واقعیت نیز نمی‌توان ذره‌ای تردید داشت که وظیفه حفاظت از ارکان نظام بیش از همه برعهده متولیان خود آن ارکان است.

بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از دیگران باید برای حفاظت از اعتبار این رکن نظام احساس مسئولیت کنند و با موضعگیری‌های غیراصولی و خط و نشان کشیدن‌ها علیه این و آن، اعتبار مجلس را خدشه‌دار نکنند. مجلس شورای اسلامی برای اِعمال نظارت بر دستگاه‌های اجرائی و قضائی و سایر اندام‌های نظام، اهرم‌های کارآمدی را در اختیار دارد که اگر درست عمل کند می‌تواند با بکار گرفتن آنها بسیاری از کژی‌ها را راست و بسیاری از ضعف‌ها را برطرف کند.

اینکه امام خمینی می‌فرمودند مجلس در رأس امور است، به این معناست ولی اگر نمایندگان مجلس به وظایف خودشان عمل نکنند و به جای استفاده صحیح از اهرم‌های قانونی وارد بازی‌های جناحی شوند، به جایگاه مجلس لطمه وارد می‌کنند و در آن صورت مجلس در رأس امور نخواهد بود.

مجلس دهم در این زمینه کارنامه خوبی برجای نگذاشت و نتوانست جایگاه این رکن مهم را حفظ کند. مجلس یازدهم نیز در ۵ ماهی که از عمرش گذشته است متأسفانه کارنامه قابل قبولی ندارد ولی اگر در روش‌هایش تجدیدنظر کند، جلوی تندروی‌ها را بگیرد و با استفاده صحیح از اهرم‌های قانونی که در اختیار دارد، درصدد حل مشکلات برآید، می‌تواند جایگاه واقعی خود را بازیابد.

این درست است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستان آنها دشمنان ملت ایران هستند، ولی همانطور که امام خمینی بارها گفتند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هرگز از بیرون لطمه نخواهد دید. اگر تهدیدی وجود دارد، از داخل کشور است. دوستان و دشمنان این انقلاب و نظام و این ملت را باید در داخل جستجو کرد.

کسانی که به جای اقدامات قانونی برای برخورد با مخالفان خود، متوسل به تهدید و داغ و درفش می‌شوند، حتی اگر ادعای دوستی داشته باشند، دشمنانه عمل می‌کنند. آمریکا و صهیونیست‌ها هم از منازعه و درگیری و به جان همدیگر افتادن متولیان ارکان نظام، استقبال می‌کنند و این راه را از میلیاردها دلار خرج کردن برای ضربه زدن بهتر و مؤثر می‌دانند.

این واقعیت را هم تمام متولیان نظام در دستگاه‌های مختلف باید بپذیرند که همگی در ضعف‌ها و قوت‌های عارض شده بر کشور و سختی‌های تحمیل شده بر مردم شریک و سهیمند.

کسی از شما نمی‌پذیرد که خود را تبرئه کنید و سایرین را متهم جلوه دهید. به جای توسل به شعارهای تکراری با هدف کسب رای در انتخابات ریاست جمهوری، درصدد خدمت به مردم از طریق هماهنگی با همدیگر برآیید و دردی از مردم دوا کنید. مردم این را از شما می‌خواهند نه سفرهای نمایشی و توسل به شعارهای کهنه و یقه گرفتن و وعده‌های تکراری دادن را.

کد خبر 558979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    5 1
    جاناازدل ملت ایران یکی پیداشدحقایق رابگوید،کوگوش شنواوچشم بینا،،خدایاخودت کمک ملت نجیب ایران باش جای بسی تاسف