سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

مدیر تعاون روستایی فاروج از افت شدید قیمت گل‌های زعفران در این شهرستان خبر داد.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد خالق‌پناه با اشاره به این‌که برداشت گل زعفران در شهرستان فاروج از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است، گفت: در ابتدا خرید و فروش گل زعفران با قیمت حدود ۲۴۰ هزار تومان انجام می‌شد اما هم‌اکنون به ئقیمت ۹۰ هزار تومان رسیده است. قیمت نگین زعفران نیز در ابتدای برداشت ۲۰ میلیون تومان بود که به ۹ تا ۱۰ میلیون تومان رسیده است. اگر قیمت نگین زعفران به ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان نرسد جمع و پاک کردن گل زعفران برای کشاورز صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بازارچه خرید گل زعفران در شهرستان فاروج گفت: با راه‌اندازی این بازارچه قیمت‌گذاری بر روی گل‌های زعفران به ثبات رسیده است. برای خرید گل زعفران ۳۵ غرفه راه‌اندازی شده است، ۲۰ غرفه توسط خریداران گل اجاره شده است. مابقی غرفه‌های را برای خریداران گل سایر مناطق در نظر گرفته بودیم و شاید به دلیل این‌که آنها اطلاع کافی در مورد این بازارچه نداشتند اقدامی برای اجاره آن نکرده‌اند.

محمدعلی شریکیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی نیز طی چند روز گذشته گفت: طی سال جاری از سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع زعفران استان، پیش‌بینی می‌شود ۲۱ تن از این محصول جمع‌آوری شود. طی سال گذشته ۱۹ تن زعفران از سطح مزارع بارده خراسان شمالی برداشت شد. میزان برداشت زعفران در هر هکتار از مزارع این استان هفت کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی از لحاظ سطح زیرکشت محصول زعفران و تولید این محصول رتبه سوم کشوری را دارد. از سوی دیگر کیفیت این محصول از سطح بالایی برخوردار است.

کد خبر 558810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha