معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که ۱۱ تا ۱۴ درصد تهران را شهرک‌ها تشکیل داده‌اند، از شهرک‌ها، کارخانجات و برج‌ها به عنوان نقاط دارای اولویت برای اجرای این طرح نام برد.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی یزدانی در نشست‌ بررسی اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) که در معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به بازدید میدانی از مناطق ۶، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ که به عنوان مناطق پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده‌اند، بر ضرورت شکل‌گیری یک ادبیات واحد در زمینه جمع‌آوری پسماند تأکید کرد و گفت: از جمله اقداماتی که برای انجام این کار می‌توان صورت داد این است که کارگران پیمانی طرف قرارداد باید با لباس مجهز و با نشان همان شرکت پیمانکاری مشغول به فعالیت باشند و پیمانکاران موظف‌اند از به‌کارگیری کودکان کار در این زمینه بپرهیزند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان این مطلب که محدوده اجرای طرح کاپ باید از سطح محلات کوچک به سطح شهرک‌ها افزایش پیدا کند، ادامه داد: ۱۱ تا ۱۴ درصد تهران، شهرک‌ها هستند. اجرای طرح کاپ در سطح شهرک‌ها، کارخانجات و برج‌ها راحت‌تر است و می‌تواند در تسریع اجرای طرح در سطح شهر تأثیرگذار باشد؛ چنانچه در حال حاضر بخش اعظمی از ادارات و سازمان‌ها پوشش داده‌ شده‌اند و بازدهی مطلوبی از آنها گرفته‌ایم.

مصطفی سلیمی سرپرست معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به طیف وسیع کارهای انجام‌شده، در درجه اول حسب تأکید شهردار تهران، ضروری است موضوع عدم بکارگیری کودکان در شرکت‌های پیمانکاری به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در درجه دوم انتظار این است که با کار کارشناسی و تخصصی، پایداری طرح مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که در دوره‌های بعدی مدیریتی نیز اجرای این طرح به صورت خودکار تداوم پیدا کند.

وی وجود پارامترهای متعدد نظیر سرمایه‌گذاری، مکانیزاسیون، تجمیع پیمانکاران و افزایش مدت زمان قراردادها را از عوامل پایدار شدن طرح خواند و گفت: باید کاری کرد که در سنوات آتی این چرخه، به‌خودی‌خود بچرخد و جزو اقدامات ماندگار حوزه مدیریت شهری شود.

کد خبر 558705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha