یک بررسی کوچک جدید در بریتانیا نشان می‌دهد بیش از نیمی از بیماران کووید-۱۹ مرخص شده از بیمارستان برای دو تا سه ماه پس از پذیرش اولیه همچنان دچار علائم تنگی نفس، خستگی، اضطراب و افسردگی بودند.

LUNG

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این پژوهش که به سرپرستی دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شد، اثر درازمدت کووید-۱۹ در ۵۸ بیمار بستری‌شده به علت کووید-۱۹ را بررسی کرد.

یافته‌های این بررسی نشان داد که برخی از بیماران پس از عفونت با کروناویروس جدید دچار اختلالاتی در چندین اندام بدن هستند و التهاب مزمن باعث می‌شود مشکلات بیماران برای ماه‌ها ادامه یابد.

این بررسی هنوز بوسیله سایر دانشمندان داوری همتا نشده است، اما پیش از بازبینی در وب‌سایت MedRxiv منتشر شده است.

بتی رامان، پزشک بخش پزشکی رادکلیف در دانشگاه آکسفورد و یکی از سرپرستان این بررسی گفت: «این یافته‌ها اهمیت نیاز به بررسی بیشتر فرآیندهای فیزیولوژیکی مربوط با کووید-۱۹ و ایجاد مدل کل‌گرایانه و یکپارچه مراقبت بالینی برای بیمارانمان پس از مرخص شدن از بیمارستان را نشان می‌دهند.»

یک گزارش اولیه موسسه ملی پژوهش بهداشتی بریتانیا (NIHR) که هفته پیش منتشر شد نشان داد بیماری مداوم پس از عفونت با کروناویروس جدید که گاهی «کووید طولانی» نامیده می‌شود ممکن است شامل طیف گسرتده‌ای علائم باشد که همه بخش‌های بدن و روان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 558617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha