بوستان ۲۴ هکتاری زندگی صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر در محله شهید هرندی تهران افتتاح شد.

بوستان زندگي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محله هرندی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران که در ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۲ تهران قرار دارد دارای جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر است که حدود یک دهم جمعیت این منطقه تهران را در خود جای داده است. فرسوده بودن ۳۵ درصد این منطقه، ناپایدار بودن ۲۰ درصد بافت آن و همچنین وجود آسیب‌های اجتماعی، ضرورت ساماندهی منطقه را بیشتر روشن می‌کند.

منطقه ۱۲ تهران در حال حاضر دارای ۵۸ بوستان است که با وجود آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین آمار بالای تراکم جمعیت در آن، گسترش فضاهای تفریحی امن همواره از خواسته‌های شهروندان و مطالبات شورایاری‌های محلات این منطقه بوده است.    

احداث بوستان زندگی یکی از پروژه‌هایی است که مدیریت شهری برای پاسخ به خواسته اهالی این منطقه در محله هرندی پیش برده است. وسعت بوستان زندگی، دو سوم پارک ملت است و امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر، میدانگاه توقف و امکانات ورزشی و بازی‌های کودکانه دارد.

علی‌محمد سعادتی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر گفت: بوستان زندگی در محله هرندی با مساحت ۲۴ هکتار و با همت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید. این بوستان، بزرگترین بوستان در سطح منطقه ۱۲ تهران و جزو بزرگترین بوستان‌های شهر تهران است.

کد خبر 558485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha