رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه ابتلای کادر درمان به کرونا در موج سوم بیشتر شده است، گفت: در بین پرسنل، افرادی هستند که چندین ماه است به دلیل عارضه‌های کرونا نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند.

بیمارستان - قم - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد وضعیت بیمارستان در رابطه با شدت مراجعه‌ بیماران کرونایی بیان کرد: وضعیت بیمارستان اصلا خوب نیست و میزان موارد بستری و مرگ و میر هم افزایش پیدا کرده است، در واقع الان در بدترین شرایط هستیم و امیدواریم بدتر از این نشود.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه‌کنندگانی که بیماری در آنها شدت دارد، بسیار بیشتر شده است که این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، یا به دلیل تغییر نوع ویروس است که یک مقدار تهاجمی‌تر شده و یا به این دلیل است که مردم دیرتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

طبرسی در مورد میزان ابتلا در بین کادر درمان گفت: در موج سوم تعداد پرسنلی که به ویروس کرونا دچار شدند، افزایش پیدا کرده است، آمار دقیقی وجود ندارد، اما تعداد زیادی به کرونا مبتلا شده‌اند، اگر ۹ ماه یک کار تکراری را انجام دهیم، حتما خسته می‌شویم. آن هم کاری که تکراری و پرخطر باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به عوارض بیماری کرونا گفت: عارضه عمده‌ این بیماری همان درگیری‌های ریوی است، همان ضایعه‌های ریوی که تشدید می‌شود، ولی امکان دارد عوارض قلبی و مغزی و عوارضی در دیگر نقاط بدن ایجاد کند و به همین دلیل در بین کادر درمان بیمارستان، افرادی هستند که چندین ماه است، نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند، وقتی ریه‌ها تخریب شود و ریه وابسته به دستگاه شود، نیروها امکان آمدن به سرکار را نخواهند داشت و مجبور هستند در خانه بمانند و از اکسیژن استفاده کنند.

وی افزود: به صورت کلی  همیشه در بیمارستان کمبود پرسنل داشتیم و شیوع کرونا در این شرایط مزیت بر علت شد، تا الان هم نیروی پرستاری به ما اضافه نشده است و منتظریم ببینیم در روزهای آینده این اتفاق می‌افتد یا خیر.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بسیاری از دستگاه‌های بیمارستان مثل دستگاه تنفسی چون جدید است، هنوز با این میزان مصرف فرسوده نشده، اما به مرور که از آنها استفاده می‌کنیم فرسوده خواهد شد.

کد خبر 558432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha