یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

اعضای هیات کشتی خوزستان در اعتراض به فرآیند برگزاری مجمع انتخاب پنج عضو شهرستانی برای حضور در مجمع انتخاب رئیس هیات کشتی خوزستان استعفا دادند.

کشتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، چندی پیش جلسه انتخاب پنج شهرستان عضو مجمع انتخابات هیات کشتی خوزستان با حضور شهرستان‌های زیرمجموعه و سرپرست هیات کشتی خوزستان برگزار شد که در پایان شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر، مسجدسلیمان، خرمشهر و رامهرمز به‌عنوان پنج عضو مجمع و شهرستان‌های دشت آزادگان و اندیمشک به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

اعضای هیات کشتی خوزستان متشکل از دبیر هیات کشتی استان، رئیس هیات کشتی اهواز، مسئول آموزش و مسئول استعدادیابی هیات کشتی استان در اعتراض به نحوه برگزار کردن این مجمع و انتخاب نشدن برخی از شهرستان‌های استان، خواستار رسیدگی مسئولان ورزش استان و کشور به این موضوع شدند. این چهار عضو هیات کشتی خوزستان روز یکشنبه استعفای خود را به‌طور رسمی اعلام کردند.

سیامک قیطاسی رئیس هیات کشتی اندیمشک معتقد است: طبق قانون، سرپرست یک هیات نمی‌تواند اعضای رأی‌دهنده در مجمع انتخاب رئیس هیات را مشخص کند و از طرفی اجازه عزل و نصب ندارد. انتظار می‌رود از وجود شهرستان‌های سازنده در کشتی و پیشکسوتان و بزرگان این رشته در تصمیم‌گیری هیات بهره لازم برده شود. خوزستان معدن کشتی فرنگی کشور و خاستگاه بزرگان این رشته در سطح جهان است لذا باید حرمت پیشکسوتان حفظ شود.

فرشید کفایی، رئیس هیات کشتی اهواز نیز گفت: متأسفانه مجمع انتخاب پنج شهرستان را به‌گونه‌ای برگزار کردند که به کشتی اندیمشک، اهواز، دزفول و ایذه که قطب ایران هستند بی‌احترامی شد و این امر در کسوت و مرام کشتی جایگاهی ندارد. همواره هدفم خدمت کردن به کشتی است و نمی‌گذارم شخصیت و سابقه کاری‌ام زیر سؤال برود. در ۲۰ سال گذشته شاگردان بسیاری همچون امیر قاسمی منجزی را به کشتی کشور معرفی کردم لذا درست نیست از وجود شهرستان‌هایی که قطب کشتی کشور هستند در تصمیم‌گیری‌ها استفاده نشود.

مجتبی کبابی، مسئول کمیته آموزش هیات کشتی خوزستان نیز گفت: بی‌احترامی به بزرگان و پیشکسوتان کشتی پهلوانی قدری سنگین است و من به همین دلیل از سمت خود استعفا دادم. برخی از شهرستان‌های خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران بوده و نفراتی در تیم‌های ملی دارند که بارها پرچم ایران اسلامی را در میدان‌های مختلف به اهتزاز درآورده‌اند؛ چطور نباید از حضور این شهرستان‌های سازنده در تصمیم‌گیری‌های هیات استفاده شود؟

کد خبر 558258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha