یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید محمد خاتمی رئیس جمهورسابق کشورمان یکشنبه عازم نروژ شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با ایراد نطق افتتاحیه خود، کارگروه بین المللی سه روزه‌ای را تحت عنوان اشتراک تجارب: زنان، مساوات و صلح را در اسلو افتتاح خواهد کرد.

این کارگروه که با میزبانی مرکز صلح و حقوق بشر اسلو از 22 تا 24 ژوئن (2 تا 4 تیر) در اسلو برگزار خواهد شد، بخشی از پروژه جامع گفت‌وگوی جهان اسلام و غرب برای ایجاد احترام و درک متقابل است که با هدف توسعه گفت و گو میان فرهنگ‌ها برای احترام به تکثر و حقوق بشر برگزار می‌شود.

این پروژه حاصل تشریک مساعی موسسه بین‌المللی گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها (ژنو) به ریاست سیّد محمّد خاتمی، مرکز صلح و حقوق بشر اسلو به ریاست بوندویک، نخست وزیر سابق نروژ و انجمن مادرید به ریاست فدریکو مایور است.

کارگروه بر دیدگاههای اسلام و غرب درمورد نقش زنان و حقوق زن در خانواده و تبادل تجربیات در رابطه با حقوق و مسائل قانونی، موضوعات مرتبط با قوانین خانواده، بهره‌مندی زنان از عدالت، آموزش و شغل درخور، اتحاد عناصر مختلف یک جنس برای بکار بردن نیروی خود در راه صلح و آشتی، نقش دیدگاههای زنان در برقراری صلح بین المللی، ارتباط میان آزادی انتخاب مذهب و حقوق زنان و مشارکت زنان در گفت و گو میان ادیان تمرکز خواهد نمود.

اندیشمندان برجسته ایرانی و نروژی و صاحب نظران، فرهیختگان، شخصیت‌های سیاسی و رهبران مذهبی از سراسر دنیا دیدگاه‌های خود را در این کارگروه به بحث خواهند گذاشت.
سیّد محمّد خاتمی در ادامه این سفر با اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلو درباره گفت و گوی تمدن‌ها به گفت‌وگو خواهد نشست و به عنوان سخنران افتتاحیه در مجمع اسلو برای میانجیگران بین‌المللی حضور خواهد یافت.

کد خبر 55800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز