جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیدمحمد خاتمی پس از سفری 4 روزه به نروژ صبح روز پنج شنبه به تهران بازگشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی با ایراد نطق افتتاحیه، کارگروه بین‌المللی سه روزه‌ای با عنوان « اشتراک تجارب: زنان، مساوات و صلح» را در اسلو افتتاح کرد.

این پروژه حاصل تشریک مساعی موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها (ژنو) به ریاست سیّد محمّد خاتمی، مرکز صلح و حقوق بشر اسلو به ریاست بوندویک، نخست‌وزیر سابق نروژ و انجمن مادرید به ریاست فدریکو مایور بود.

این کارگروه بر دیدگاههای اسلام و غرب درباره نقش زنان و حقوق زن در خانواده و تبادل تجربیات در رابطه با حقوق و مسائل قانونی، موضوعات مرتبط با قوانین خانواده، بهره‌مندی زنان از عدالت، آموزش و شغل درخور، اتحاد عناصر مختلف یک جنس برای به کار بردن نیروی خود در راه صلح و آشتی، نقش دیدگاههای زنان در برقراری صلح بین‌المللی، ارتباط میان آزادی انتخاب مذهب و حقوق زنان و مشارکت زنان در گفت‌وگو میان ادیان تمرکز داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، سیّد محمّد خاتمی در ادامه این سفر با استادان و دانشجویان دانشگاه اسلو درباره گفت‌وگوی تمدن‌ها دیدار و گفت و گو داشت و به عنوان سخنران افتتاحیه در مجمع اسلو برای میانجی‌گران بین‌المللی شرکت کرد

کد خبر 56200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز