همشهری‌آنلاین: محمد خاتمی گفت: ایران، دمکرات‌ترین سرزمین در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا از وین، خاتمی که این سخنان را در سی و هشتمین "اجلاس مجمع اقتصاد جهانی" در داووس سوییس، در نشستی تحت عنوان "بازگشت مذهب- خطری احتمالی برای کشورهای سکولاریسم"، مطرح کرد گفت: آنچه که مشخص است، این است که مخالفت‌ها با ایران، جنبه سیاسی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افراطیون در هر مذهبی، همیشه همه چیز را سیاه و سفید می‌بینند و ابزاری جز خشونت ندارند.

خاتمی، با تاکید بر اینکه اساس اسلام و مسیحیت عشق است، گفت:  افراطیون در این دو مذهب، می‌خواهند عشق را به تنفر تبدیل کنند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش، درباره نگرانی‌های غرب درباره مذهب، گفت: در غربی که اصلا با مذهب سر و کار نداشت، ما در گذشته شاهد جنگ جهانی اول و دوم بودیم.

رییس جمهوری سابق ایران، در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر درباره اهانت یکی از اعضای حزب راستگرای آزادی اتریش به اسلام و مسلمانان، گفت: ما مثلی داریم که اگر دیوانه‌ای حرفی زد، نباید به آن توجه کرد و باید از آن گذشت.

وی تاکیدکرد که این گونه سخنان توهین‌آمیز، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

بیش از دو هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر از ‪ ۸۸‬کشور جهان که بیشتر آنان نمایندگان ارشد اقتصادی و سیاسی هستند، در اجلاس جهانی داووس که چهارشنبه شب آغاز شد شرکت دارند.

در اجلاس امسال داووس، ‪ ۲۷‬رییس جمهوری و نخست وزیر و ‪ ۱۱۳‬وزیر حضور دارند.

همچنین حدود ‪ ۶۰‬درصد از شرکت‌کنندگان نیز از نمایندگان بخش‌های اقتصادی هستند و بیش از هزار و ‪ ۳۷۰‬نفر هم از روسای شرکتهای بزرگ و معتبر جهان می‌باشند.

کد خبر 42560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز