رئیس‌جمهوری سابق کشورمان گفت: تلاش برای حفظ و قوت ایران و جمهوری اسلامی یک وظیفه ملی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران، سیدمحمد خاتمی افزود: این کار وظیفه‌ای است که روح تاریخ ملت در روزگار ما می‌خواهد و باید انجام داد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: در موقعیت کنونی که ما مشکلات داخلی و خارجی فراوان داریم و به‌خصوص تهدیدها و توطئه‌هایی علیه نظام وجود دارد، باید هوشیار باشیم و هم اینکه وحدت ملی را حفظ کنیم. باید همه کمک کنیم تا تهدیدها علیه کشور کمتر شود و از فرصت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

خاتمی تصریح کرد: احساس می‌کنیم در 2ماه گذشته فضای بین‌المللی علیه ایران آرام‌تر شده و دیگر بر طبل جنگ نمی‌کوبند و از حمله به ایران کمتر می‌شنویم؛ گرچه شاید آن موقع نیز جنگ روانی برای زمینه‌سازی بود که اجماع برای گسترده‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران پیدا شود، البته هنوز نیز این مسئله وجود دارد و احتمال سخت‌گیری هست.

رئیس‌جمهوری سابق ادامه داد: حتی بعضی علائم و نشانه‌هایی می‌بینیم که یک نوع تغییری در برخورد با ایران به چشم می‌خورد؛ البته نباید هیچ وقت تهدید را منتفی بدانیم.

وی همچنین گفت: مسئولان باید در حرفشان صداقت داشته باشند، عملشان خدمت واقعی به مردم باشد و مردم این احساس را پیدا کنند که واقعا برایشان خدمت می‌شود، این امر باعث تقویت دین و نظام است.

کد خبر 39857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز