مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

کینوآ به طور رسمی جزء تخمه‌ها یا دانه‌ها طبقه‌بندی می‌شود، اما اغلب افراد آن را جزو غلات کامل می‌دانند.

Kinoa

کینوآ معمولا جوشانده می‌شود و به عنوان یک خوراک فرعی خورده می‌شود یا به سالادها و سوپ‌ها اضافه می‌شود.

 کینوآ که بومی آمریکای جنوبی است اما اکنون در بسیاری از کشورهای جهان در خواروبارفروشی‌ها عرضه می‌شود. خصوصیات مغذی فوق‌العاده کینوآ باعث شده است که به عنوان «ابرغذا» از آن نام برده شود. پروتئین کینوآ برخلاف بسیاری از پروتئین‌های گیاهی یک پروتئین کامل است به این معنا که حاوی ۹ اسید آمینه «ضروری» است- یعنی اسید آمینه‌های (یا اجزای پروتئینی) که بدن نمی‌تواندن خودش آنها را بسازد.

یک فنجان کینوآ پخهت حدود ۸ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر خوراکی دارد؛ کینوآ همچنین منبع خوبی برای مواد معدنی مانند منگنز، فسفر و مس است. کینوآ گزینه خوبی برای وارد کردن مقدار بیشتر پروتئین گیاهی به رژیم غذایی شما است که به عنوان شیوه‌ای برای کاهش خطر بیماری قلبی توضیه می‌شود.

دانه‌های کینوآ با «ساپونین‌ّ‌ها» پوشیده می‌شود که ترکیبات طبیعی تلخی هستند که به عنوان حشره‌کش طبیعی عمل می‌کنند. کینوآی بسته‌بندی شده معمولا قبلا شسته شده و ساپونین‌های آن زدود شده‌اند؛ با این وجود در اغلب دستورهای آشپزی توصیه می‌شود دانه‌های کینوآ پیش از پختن (با یک صافی ریز) آبکشی شوند. البته برخی از آشپزها هم ترجیح می‌دهند رایحه آجیلی‌تر کینوآی آبکشی نشده به غذایشان افزوده شود.

کد خبر 557923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha