معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار کلاس‌اولی‌ها را در تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی از ثبت احوال گرفتیم و در حال حاضر مشغول تطبیق دادن آمارها هستیم تا بتوانیم هرچه ‌زودتر بازمانده‌ها را شناسایی کنیم.

کلاس اولی ‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین اقدامات انجام‌شده درباره شناسایی و بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده بود و نمایندگان دستگاه‌های مربوط در این تفاهم در جلسات مربوط شرکت کردند.

وی افزود: امسال همکاری‌های خوبی شکل گرفته و کمیته در همه استان‌ها با حضور دستگاه‌های مربوط تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای اولین بار آمار کلاس‌اولی‌ها را در تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی از ثبت احوال گرفتیم که استان‌ها از آن استفاده خوبی کردند، توضیح داد: در حال حاضر مشغول کار روی این موضوع و تطبیق دادن آمارها هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر بازمانده‌ها را شناسایی کنیم.

حکیم‌زاده درباره اقدامات وزارت رفاه برای شناسایی کودکان بازمانده نیز گفت: اگر وزارت رفاه اسامی بازمانده‌ها را داشته باشد و پیگیری کند به نظر می‌رسد برای رفع موانع جذب می‌تواند کمک موثری باشد.

وی درباره وضعیت ثبت‌نام در دوره ابتدایی و ریزش احتمالی آمار با توجه به شیوع کرونا گفت: اتفاقا به نسبت سال گذشته در پایه اول افزایش ثبت‌نام داشتیم. در کل دوره ابتدایی نیز افزایش ثبت‌نام داشتیم که البته نرخ ناخالص است. به نسبت موالید شش سال تمام نیز افزایش ثبت‌نام داشتیم اما چون این‌ها نرخ خالص است، با تطبیق نهایی آمار ثبت‌نام شده با موالید می‌توانیم شمار دقیق کودکان بازمانده را نیز استخراج کنیم.
 

کد خبر 557705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha