دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش عقب مانده است، تلاش می‌کند رای یک گروه مهم رای‌دهندگان را به سوی خود جلب کند: زنان ساکن حومه شهرها.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در یک گردهمایی انتخاباتی در تلاش برای جلب رای‌دهندگان زن در حومه‌های شهرها گفت: «زنان حومه‌نشین، می‌شود من را دوست داشته باشید. لطفا. محله لعنتی شما را نجات دادم، درسته؟»

ترامپ در این گردهمایی انتخاباتی در شهر جانزتاون در ایالت پنسیلوانیا این سخنان را خطاب به گروه از رای‌دهنگان ایراد کرد که در جلب آنها به سوی خود دچار مشکل شده است.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت دیگر  آنها را «زنان خانه‌دار حومه‌نشین» خطاب نمی‌کند، چرا که قبلا به خاطر استفاده این عبارت از او انتقاد شده است.

او گفت اکنون این گروه رای‌دهندگان را «زنان حومه‌نشین» می‌نامد، اما افزود «اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟»

ترامپ این اظهارات را پس از آن بیان کرد که جو بایدن را به خاطر حمایتش از مقررات مسکن عادلانه دوران اوباما سرزنش کرد و گفت بایدن بر ضد حومه‌ها اعلام جنگ کرده است.

با وجودی که ترامپ تلاش می‌کند «زنان حومه‌نشین» را به اردوی انتخاباتی خودش بکشاند، نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که احتمالا زنان رای‌دهنده عمدتا بایدن را بر ترامپ ترجیح می‌دهند.

بر اساس بررسی مرکز زنان آمریکا و سیاست در دانشگاه راتگرز در ۴۶ نظرسنجی کشوری که این سازمان دنبال کرده است، بایدن در میان رای‌دهندگان زن بایدن به طور میانگین ۱۸.۶ درصد از ترامپ جلوتر است.

کد خبر 557486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha