سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با افزایش شمار موارد عفونت کروناویروس در جهان شمار موارد مرگ ناشی از آن هم افزایش خواهد یافت و نباید انتظار واکسیناسیون جمعی زودهنگام را داشت.

ّICU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار موارد جدید عفونت از ۱۰۰۰۰۰ مورد در روز در اروپا گذشته است. حدود ۲۰۰۰۰ مورد عفونت در بریتانیا در بریتانیا گزارش شده است و کشورهای ایتالیا، سوئیس و روسیه در میان کشورهایی بودند شمار بی‌سابقه‌ای از موارد عفونت گزارش کرده‌اند.

سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت با اینکه شمار موارد مرگ ناشی از کروناویروس از ۷۵۰۰ مورد در روز در  اوج پاندمی کرونا در ماه آوریل (اواخر فروردین) به حدود ۵۰۰۰ مورد کاهش یافته است، اما شمار افراد بستری‌شده در بخش‌های مراقبت ویژه در حال افزایش بوده است.

سوامیناتان در یک رویداد رسانه اجتماعی سازمان جهانی بهداشت گفت:‌ «افزایش میزان مرگ‌ومیر همیشه چند هفته‌ای پس از افزایش شمار موارد عفونت رخ می‌دهد. کاهش فعلی میزان مرگ‌ومیر نباید باعث بی‌خیالی ما شود.»

تا به حال، بیش از ۳۸ میلیون نفر در جهان دچار عفونت کروناویروس شده‌اند و  ۱.۱ میلیون نفر به علت آن درگذشته‌اند.

سوامیناتان دوباره تاکید کرد با وجود تلاش جهانی برای ساختن واکسنی برای کووید-۱۹ که به کارآزمایی بالینی چندین واکسن و امیدها برای نخستین واکسیناسیون‌ها در سال جاری انجامیده است، بعید است به این زودی واکسیناسیون جمعی بر ضد کروناویروس امکان‌پذیر شود.

کارآزمایی‌های بالینی دو واکسن بالقوه ساخت شرکت‌های جانسون اند جانسون و آسترا-زنکا در آمریکا به خاظر ملاحظات درباره بی‌خطر بودن متوقف شده‌اند و تولید میلیاردها دوز واکسن موفق نهایی نیاز به تصمیم‌های سختی درباره اینکه چه کسانی اول باید واکسن دریافت کند، دارد.

سوامیناتان گفت: «اغلب افراد توافق دارند که واکسیناسیون باید با کارکنان مراقبت بهداشتی و سایر کارکنان خط مقدم شروع شود، اما حتی در این مورد هم باید تعیین شود که کدامیک از این افراد در معرض بیشتر خطر قرار دارند و بعد سالمندان باید واکسینه شوند و غیره.»

او افزود: «یک فرد جوان سالم ممکن است مجبور شود تا سال ۲۰۲۲ به انتظار بماند.»

سازمان جهانی بهداشت گفته است که به حال خود رها کردن انتشار کروناویروس به این امید که «ایمنی جمعی» به دست آید، غیراخلاقی است و باعث مرگ‌های غیرضروری می‌شود. این سازمان همچنین شستن دست‌ها، فاصله‌گیری اجتماعی و ماسک زدن و نیز در مواردی که گریزناپذیر است، اعمال محدودیت‌های هدفمند بر جابه‌جایی افراد را توصیه می‌کند.

کد خبر 557472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha