امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد برای مهار اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا ساکنان شهرهای عمده فرانسه از جمله منطقه پاریس از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح اجازه خروج از خانه را نخواهد داشت.

macron

به گزارش همشهری آنلاین رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه ۲۳ مهر از یک مصاحبه تلویزیونی در ساعات پربیننده سر شب استفاده کرد تا این منع رفت‌وآمد شبانه را که برای چهار هفته برقرار خواهد بود، اعلام کند. این منع رفت‌وآمد از نیمه‌شب شنبه آینده آغاز در  ۹ شهر عمده فرانسه از جمله مارسی، لیون، تولوز و لیل اجرا خواهد شد.

مکرون گفت:‌«وضعیت نگران‌کننده اما زیر کنترل است. ما در موج دوم شیوع هستند که در سراسر اروپا رخ داده است.»

وزارت بهداشت فرانسه روز چهارشنبه ۲۲۹۵۰ مورد جدید کرونا را گزارش کرد و گفت ۳۲ درصد از تخت‌های مراقبت ویژه این کشور را بیماران کووید-۱۹ اشغال کرده‌آند. دولت فرانسه دقایقی پیش از سخنان مکرون وضعیت اضطراری بهداشتی در این کشور را تمدید کرد.

مکرون در مصاحبه‌اش گفت هدف کاهش دادن شمار مواد جدید عفونت در روز  به ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ است و هشدار داد که کشور دست کم تا تابستان آینده باید با ویروس زندگی کند.

مکرون گفت:‌«ما باید عمل کنیم. لازم است جلوی انتشار ویروس را بگیریم. مجبوریم که شمار تماس‌های اجتماعی.. تماس‌های جشنی را دارند رخ می‌دهند، کاهش دهیم. این کار به تلاش شدید همه افراد نیاز دارد- اما ضروری است.»

مکرون منع کامل رفت‌وآمد در سطح کشور را «نامتناسب» خواند و گفت کمک‌های دولتی دوباره در اختیار کارکنان در بخش‌هایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرندِ مانند بخش پذیرایی و سرگرمی قرار خواهد گرفت.

مکرون گفت:‌ «مردم باید رفتن شبانه به رستوران یا خانه دوستانشان را فراموش کنند.» سفرهای ضروری در زمان منع رفت‌وآمد مجاز خواهند بود، اما افرادی که این مقررات جدید را زیر پا بگذارند، با جریمه‌ای ۱۳۵ یورویی مواجه خواهند شد.

کد خبر 557469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha