دبیران ژورنال «نیچر»، یکی از معتبرترین نشریه‌های علمی جهان با اشاره به تکیه جوزف بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری آمریکا به حقیقت، شواهد، علم و دموکراسی او را تنها گزینه انتخابی‌شان برای انتخابات خواندند.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نیچر در سرمقاله‌اش در این باره مدیریت ترامپ در پاندمی کرونا را «مصیبت‌بار» خواند و عملکرد او را باعث تضعیف تلاش‌ها در مقابله با بحران اقلیمی دانست.

دبیران نیچر همچنین عملکرد دولت ترامپ را از لحاظ دخالت در کار سازمان‌های بهداشتی و علمی مخرب می‌دانند، «چرا که باعث تضعیف اعتماد عمومی به موسسه‌هایی می‌شود که برای ایمن نگهداشتن مردم ضروری هستند.»

در مقابل این دبیران جو بایدن را  «بهترین امید ملت برای شروع کردن ترمیم آسیب‌های وارد آمده به علم و حقیقت» دانستند.

نیچر می‌نویسد: «عوامگرایان (پوپولیست‌ها) از همه طیف‌های سیاسی در سراسر جهان سر برافراشته‌اند. انها جهان را به دو دسته «عوام» و «نخبگان» تقسیم می‌کنند. گروه دوم از دید این عوامگرایان شامل پژوهشگران و موسسه‌های محل کارشان هم می‌شود. دولت ترامپ اعتماد به دانش این پژوهشگران را متزلزل کرده، در خودمختاری این موسسات دخالت کرده و ناخشنودی خود را از نقش اساسی آنها در زندگی ملی ابراز کرده است»

نیچر ترامپ را به خاطر بیرون کشیدن آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران و نیز به خاطر حملاتش به سازمان جهانی بهداشت - که آن را دوران پاندمی غیرقابل‌تصور می‌داند- به باد انتقاد می‌گیرد.

در این سرمقاله آمده است: «بی‌اعتنایی دولت ترامپ به مقررات، دولت، علم، بنیادهای دموکراسی و نهایتا به واقعیت‌ها و حقایق در پاسخ مصیبت‌بار آن به پاندمی کووید-۱۹ آشکار است.»

ماگدالنا اسکیپر، سردبیر نیچر در مصاحبه‌ای گفت که دولت ترامپ به طور مداوم «تضمیم‌گیری بر اساس شواهد» را تضعیف کرده و در سردرگمی عمومی درباره واقعیت‌های علمی افزوده است.

سرمقاله نیچر در مقابل سابقه بایدن در مجلس سنا به عنوان کسی که به دنبال توافق دوحزبی است می‌ستاید و این مهارت را بیش از هر زمانی در گذشته اخیر ضروری می‌داند.

بایدن گفته است که اگر دوباره انتخاب شود عضویت آمریکا را در معاهده پاریس اعاده خواهد کرد و اقداماتش برای کنترل کووید-۱۹ بر اساس دانسته‌های علمی خواهد بود.

ماه گذشته مجله علمی «ساینتیفیک آمریکن» برای نخستین بار در تاریخ ۱۷۵ ساله‌اش از یک نامزد رئیس‌جمهوری حمایت کرد و بایدن را در مقابل ترامپ که علم را «انکار می‌کند»، برگزید.

ژورنال معتبر پزشکی نیوانگلند (NEJM) هم در اوائل این ماه شکست «بهت‌آور» آمریکا در مهار کردن موارد عفونت کروناویروس و مرگ‌های ناشی از آن را سرزنش کرد، اما تا حد حمایت از نامزدی بایدن پیش نرفت.

کد خبر 557445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 0
    اگه یه آمریکایی عقل داشته باشه به بایدن رای میده.