یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: آمار تماشاگران نمایش‌های روی صحنه در تالارهای مجموعه تئاتر‌شهر در روزهای گذشته اعلام شد.

نمایش «کانال کمیل» به کارگردانی کوروش زارعی که اجرای خود را از 31 اردیبهشت در تالار 579 نفری اصلی آغاز کرده است تاکنون با مجموع 27 اجرا، ده‌هزار و 123 تماشاگر داشته است.

نمایش «ماچیسمو» به کارگردانی محمد یعقوبی نیز که اجرای خود را از 19 خرداد در تالار 122 نفری چهارسو آغاز کرده، با 12 اجرا و 1287 تماشاگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

تالار 115 نفری قشقایی هم که از 3 خرداد ماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر با نمایش «رویای نیمه‌شب پاییز» به کارگردانی کیومرث مرادی بوده است، با 22 اجرا پذیرای دوهزار و 863 تماشاگر بوده است.

نمایش «پای پیاده» به کارگردانی داوود دانشور نیز که اجرای خود را از 20 خرداد در تالار 103 نفری سایه آغاز کرده است، تاکنون با 11 اجرا 398 تماشاگر داشته است.
کارگاه نمایش 66 نفری هم که از تاریخ 31 خرداد ماه میزبان نمایش «ماکوندو» به کارگردانی آزاده انصاری بوده تا امروز با 27 اجرا میزبان 1224 تماشاگر بوده است.

چهار نمایش این هفته درحالی به‌روی صحنه می‌روند که نمایش «کانال کمیل» به کارگردانی کوروش زارعی روز جمعه سی‌ویکم خرداد‌ماه به اجرای خود درتالار اصلی پایان داد.
در این هفته و از تاریخ پنجم تیر ماه نمایش «بیژن و منیژه» نوشته‌ و کار محمود عزیزی ساعت19:30 در تالار اصلی به روی صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی 120دقیقه‌ای نعمت اسداللهی، محمد ساربان، هومن برق‌نورد، محمد فرهنگ، منوچهر علیپور، اصغر حساس، پرستو گلستانی، نرگس امینی، علی فلاحت‌پیشه و عزیز نقدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

درتالار چهارسو نیز نمایش 90دقیقه‌ای «ماچیسمو» نوشته و کار محمد یعقوبی و بازی مهدی پاکدل، امیررضا دلاوری، علی سرابی، مسعود میرطاهری، اشکان جنایی، پونه عبدالکریم‌زاده و آیدا کیخانی ساعت 20:15 به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش 80دقیقه‌ای که از 14 تیر ماه جای خود را به نمایش «هتل پلازا» نوشته‌ نیل سایمون و کارگردانی کوروش نریمانی خواهد داد، قدرت‌الله صالحی، نسیم ادبی، سهند جاهدی، بیژن افشار، محمد هندیانی، مینو زاهدی، حوریه میرمحمدی، رضا امامی، خلیل مولودی، افشین زارعی و شیرین ایزدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

تالار قشقایی هم تا هفتم تیرماه میزبان نمایش «رویای نیمه‌شب پاییز» نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی است.
تالارهای نمایشی مولوی، خانه نمایش‌، وحدت و هنر نیز با اجرای یازده نمایش فعالیت خود را در هفته‌ جدید از سرمی‌گیرند.

تالار مولوی با شروع برنامه‌های جدید اجرایی خود در هفته جاری سه نمایش را میزبانی خواهد کرد. نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» نوشته حمید‌رضا نعیمی با کارگردانی سیامک موحدی ساعت 17:30در تالار اصلی مولوی اجرا دارد.
علی اکبر علیزاده نیز با پنج قطعه کوتاه از نمایشنامه‌های «ساموئل بکت» ساعت 20 در تالار مولوی به صحنه می‌رود.

نمایش «پاییز هزار و سیصد و جنگ» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی مصطفی کوشکی نیز از این هفته ساعت 18:30در تالار کوچک مولوی به صحنه می‌رود.
این در حالی است که از چهارم تیر ماه این مجموعه به استقبال هفتمین جشنواره تئاتر بانوان می‌رود.

با اتمام اجرای نمایش «قربانی» در تالار محراب احتمالا از این هفته یکی از سه نمایش «خط طویل تقلا» به کارگردانی شجاع پروند، «پدرانه» به کارگردانی علی‌اصغر راسخ و «جاثلیق» به کارگردانی رسول نقوی در این مجموعه اجرا خواهد شد.

نمایش «موهای بلوند» نوشته و کار اصغر خلیلی هم در خانه نمایش اداره تئاتر ساعت 18:30 به صحنه می‌رود. این تالار نیز میزبان نمایش‌های هفتمین جشنواره تئاتر بانوان است.
همچنین تماشاخانه‌ «سنگلج» این هفته با نمایش آیینی «عروسی حاکم ملایر با دختر شاه پریون» نوشته داوود فتحعلی بیگی و با کارگردانی فرزانه ارسطو ساعت 19:30 اجرای خود را پی می‌گیرد.

تالار «هنر» نیز به روال هفته گذشته با نمایش‌های «پینوکیو» با کارگردانی علیرضا ترمان و نمایش «عروسک» با کارگردانی علی‌محمد رحیمی فعالیت خود را به‌ترتیب در ساعت‌های 19 و 17 ادامه می‌دهد.

با پایان اجرای نمایش «شعله در زمهریر»، تالار وحدت این هفته اجرایی ندارد و از هفته‌ آینده نمایش «سمفونی بیداری» به کارگردانی حسین فرخی در این مجموعه به صحنه می‌رود.
تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران نیز با نمایش «کمدی مرگ» نوشته وودی آلن و با کارگردانی محسن میرز‌ا‌خانی فعالیت خود را در ساعت 18:45 ادامه می‌دهد. این مجموعه از سوم تیر‌ماه میزبان جشنواره نمایشنامه‌خوانی است.

نمایش «موجود خجالتی » با کارگردانی کوروش جهانشاهی و با برداشتی از شیوه‌های نمایش‌های سنتی ایرانی مانند نقالی، خیمه شب بازی و تخت حوضی برای کودکان و نوجوانان در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت 10 ویژه مدارس و ساعت 18 برای عموم به صحنه می‌رود.

نمایش «روزگار و نغمه‌هایش» نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی نیما گودرزی در تماشاخانه‌ مهر ساعت 20:30 اجرا دارد.

کد خبر 55743

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز