سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در برخی استان‌ها نرخ بروز بستری و مرگ‌ومیر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری است.

كرونا در ايران-مردم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایطی هستیم که مردم کشور نیاز به همبستگی بیشتر برای حفظ سلامت خود دارند و شرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه‌گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم فهیم کشورمان با پرسنل نظام سلامت است.

وی افزود: مطمئنا هرگونه عادی‌انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری کوویدـ۱۹ در کشور فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیح داد: در هفته سوم مهرماه میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵.۱۹ نفر و متوسط بروز موارد مرگ‌ومیر ۲۲ دهم در هر یک میلیون نفر گزارش شده است. متاسفانه در برخی استان‌ها مانند قم نرخ بروز بستری و مرگ‌ومیر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری بوده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: فراموش نکنیم عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط ما به عنوان گامی موثر برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایمان است. امیدواریم در شرایط حساس کنونی با تقویت عزم و اراده در رعایت نکات بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشورمان باشیم.
 

کد خبر 556502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha