رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نیمی از آمار مرگ و میر بیماران کرونایی کشور مربوط به استان تهران است.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، با اشاره رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در جامعه و لزوم اعمال تنبیهات بازدارنده گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوع، کاهش بیماران ورودی به مراکز درمانی است. 

وی ادامه داد: نیمی از آمار مرگ و میر بیماران کرونایی کشور مربوط به استان تهران است که علت آن متناسب نبودن توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی در مقایسه با گسترش شهرها و افزایش جمعیت استان در سال‌های اخیر است.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: هم اکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر اساس نیاز، تعداد زیادی طرح توسعه ای، از جمله ۲۷۰ مرکز بهداشتی و خانه بهداشت را در دست ساخت داریم که کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به بودجه بخش درمان و ارز اختصاص یافته به واردات دارو و تجهیزات پزشکی شد، تا لطمه ای به خدمات درمانی بیماران و کیفیت آموزش دانشجویان رشته های پزشکی وارد نشود.

ابتلای ۱۷ درصدی کادر درمان به کووید-۱۹

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز با اشاره روند افزایش بیماران کرونایی در استان تهران و کمبود تخت آی‌سی‌یو گفت: در حال حاضر کار ساخت ۳ بیمارستان با مجموع ۱۰۰۰ تخت در مناطق شهر قدس و ملارد حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موافقت اصولی برای راه اندازی ۳۷۰۰ تخت هم داریم که با توجه به چالش های مالی پیش رو، در آینده نزدیک به بهره برداری نخواهند رسید.

وی راهکار رفع کمبود تخت های بستری را در کوتاه‌مدت تامین تجهیزات و افزودن تخت به مراکز درمانی فعال دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ابتلا و فرسودگی کادر درمان، افزایش تعداد مبتلایان و مشکلات اقتصادی بیمارستان ها در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه های ناشی از ارائه خدمات به بیماران کرونایی را از دیگر مشکلات بخش درمان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۷ درصد از کادر درمان بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و ۴۵ نفر نیز به شهادت رسیده اند.

کد خبر 556415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha