نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی و دسترسی پزشکان به پرونده الکترونیک سلامت بیماران می‌شود.

نسخه الکترونیک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی مفتح بیان کرد: طرح نسخ الکترونیک فواید بسیاری دارد، کوچک‌ترین مزیت این طرح حذف کاغذ است و اثرات مهم‌تری نظیر در دسترس بودن پرونده الکترونیک بیمار و دسترسی به اطلاعات لازم از سوی پزشک و نیز جلوگیری از خدمات القایی را می‌توان از دیگر مزایای این طرح برشمرد. این طرح مزیت‌های فراوانی دارد و باید به سمت آن رفت، اما باید زیرساخت‌هایش نیز فراهم شود و امیدوارم نواقص هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نماینده مردم تویسرکان، استان همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته انتظار نداریم در روز اول اجرای طرح نواقصی نباشد و به‌طور کامل اجرایی شود، اما طبیعتاً هم‌زمان با آن باید مشکلات را حل کرد، به‌نحوی‌که بیماران در دریافت خدمات دچار مشکل نشوند. رفع مشکلات و اجرای طرح باید موازی پیش رود و به‌تدریج سیستم نوین جایگزین سیستم قبلی شود. برخی از پزشکان ممکن است تجویزهایی نظیر عکس‌برداری، سونوگرافی، MRI بیش‌ازحد و غیرضروری داشته باشند، با اجرای نسخ الکترونیک می‌توان شاهد اصلاح رفتار آن‌ها و تجویز درست و منطقی شد.

او در خصوص اجرای آزمون وسع گفت: این طرح‌ها اگر به‌درستی اجرایی شوند بسیار سودمند خواهند بود. امیدوارم کسانی که توانایی مالی ندارند از خدمات بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند و نباید برای شهرستان‌ها سقفی در این نوع خدمات تعیین کنند. امیدوارم آزمون وسع به‌درستی اجرایی و کسانی که توانایی مالی ندارند به‌درستی شناسایی و از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

کد خبر 556174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha