سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره حادثه وقوع حریق در اردوگاه شهیدباهنر تهران که دیروز رخ داد و موجب جان باختن یک بیمار اوتیسمی و سوختگی شدید یک بیمار دیگر شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۱۴ پنجشنبه ۱۷ مهرماه گزارش یک حادثه آتش‌سوزی در اردوگاه شهید باهنر تهران به سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام شد و آتش‌نشانان ۲ ایستگاه راهی محل حادثه که خیابان باهنر، خیابان فیضیه بود شدند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درخصوص این حادثه به همشهری گفت: محل حادثه یک مرکز پذیرایی و اقامتی با مساحت حدود ۴۰۰مترمربع بود که در آن چندین اتاق وجود داشت و در هر اتاق چند تخت و فرش به چشم می‌خورد. آتش اما از یکی از اتاق‌ها شروع شده بود و بررسی‌ها حکایت از این داشت که حدود ۱۵نفر داخل آنجا بودند.

ملکی افزود: ۱۴ نفر از آنها بیماران مبتلا به اوتیسم بودند و یکی از آنها مربی بود. از سوی دیگر افرادی که در اردوگاه بودند، وقتی متوجه آتش‌سوزی شدند، به تکاپو افتادند و پیش از رسیدن آتش‌نشانان، افراد زیادی را از داخل اتاق خارج کردند. با این حال آتش هر لحظه شعله‌ورتر می‌شد و ممکن بود افراد دیگری هم در میان دود و آتش گرفتار شوند. در این شرایط گروهی از آتش‌نشانان به مهار آتش پرداختند و گروه دیگر برای نجات افراد گرفتار وارد عمل شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: اگرچه تعداد بیشتر این افراد توسط شهروندان از اتاق خارج شده بودند، اما آتش‌نشانان یک نفر را از داخل اتاقی که آتش‌سوزی رخ داده بود، خارج کردند. او یک بیمار مبتلا به اوتیسم و حدودا ۲۵ ساله بود که از میان آتش و دود غلیط به خارج از ساختمان منتقل و تحویل اورژانس شد. یک پسر ۱۹ساله نیز که او هم بیمار اوتیسمی بود، کنار در افتاده بود که آتش‌نشانان موفق به خارج کردن وی نیز شدند.

ملکی عنوان کرد: متأسفانه اورژانس پس از معاینه این ۲جوان اعلام کرد که بیمار ۲۵ساله جانش را از دست داده اما بیمار ۱۹ساله زنده بود که دچار سوختگی شده و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته جلال ملکی، علت این حادثه مشخص نیست و تیمی از کارشناسان بررسی‌های خود را برای مشخص کردن علت این آتش‌سوزی آغاز کرده‌اند. از سوی دیگر گزارش این حریق به بازپرس جنایی تهران اعلام شد که با دستور وی جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در رابطه با این آتش‌سوزی گفت: حریق در یکی از سوئیت‌های این اردوگاه اتفاق افتاده که مهمانان آن گروهی از بچه‌های اوتیسمی بودند. این افراد با مربی‌های خود مجموعا ١۵ نفر بودند که متأسفانه پس از وقوع حریق یک پسر ۲۵ساله جان خود را از دست داد و یک پسر ۱۹ساله هم دچار سوختگی ٧٠درصد شد که به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری منتقل شده است. بقیه افراد هم توسط اورژانس اکسیژن‌تراپی شدند و اقدامات لازم برای آنها انجام شد.

از سوی دیگر علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: ظهر پنجشنبه ۱۷مهرماه ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به اوتیسم مؤسسه خیریه صابرین بهشت یاسین به همراه یک مربی در یکی از سوئیت‌های اردوگاه شهید باهنر که ظرفیت آن بیش از ۲۰۰ نفر است، اسکان یافتند. اما آنجا دچار آتش‌سوزی شد و متأسفانه یکی از بیماران جانش را از دست داد. علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

کاظمی این را هم گفت که افراد حاضر در اردوگاه شهید باهنر دانش‌آموز نبودند و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و مدارس نداشته‌ و ندارند.

کد خبر 555965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha