مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی امروز و فردا اعلام کرد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز (۱۷ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، استان‌های گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم و مناطق شمالی خراسان رضوی افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (۱۸ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، همدان، مرکزی، قم، دامنه‌های زاگرس مرکزی در لرستان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواهشناسی، طی این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به‌صورت برف خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از روز شنبه (۱۹ مهر ماه) تا اواسط هفته در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف و آرام خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی روزهای فردا و شنبه (۱۸ و ۱۹ مهر) در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد، گفت: در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در جنوب شرق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ مهر) کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روند نسبی افزایش دما در شمال غرب و غرب کشور از روز شنبه (۱۹ مهر) و در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های مرکزی، شمال شرق و شرق کشور از روز یکشنبه (۲۰ مهر) تا اواسط هفته پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، دریای خزر امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) و خلیج فارس از اوخر وقت امروز تا اواسط روز شنبه (۱۹ مهر) به سبب وزش باد نسبتا شدید مواج و متلاطم خواهند بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰  درجه سانتیگراد و روز ‌شنبه (۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 555612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha