اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی از منطقه سرخون شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری همزمان با ایام اربعین حسینی به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

جراحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی مرحوم علیمردان قیصری ۵۲ ساله از اهالی سرخون که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد. با رضایت خانواده سخاوتمند و نوعدوست قیصری اعضای این پدر مهربان در شانزدهمین روز مهر جداسازی شد.

فریدون رحمانی تصریح کرد: تیم پیوند با تلاش شبانه‌روزی و رعایت تمامی موارد و نکات بهداشتی در ایام مبارزه با کرونا بار دیگر توانست چند نفر از بیماران نیازمند عضو را به زندگی بازگرداند. از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال در اهدای عضو است. سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در ایران دچار مرگ مغزی و در ۳۶ درصد موارد تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند. در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو رضایت می‌دهند.

کد خبر 555606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha