براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا امروز رکوردهایی جدید و نگران‌کننده را به ثبت رساند.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، آمارهای روزانه وزارت بهداشت و درمان از میزان فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا رکوردهای قرمز و سیاه این بیماری را در پاییز هرروز جدیدتر و نگران‌کننده‌تر می‌کند.

براساس همین آمار، شمار مبتلایان که دیروز به بالاترین حد خود رسیده بود در روز جاری (سه‌شنبه ۱۵ مهر) با ۶ درصد افزایش نسبت به آمار روز گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رساند. متاسفانه این رکوردشکنی تنها محدود به آمار مبتلایان روزانه نیست و تعداد بستری‌شده‌ها و بیماران وخیم روزانه را نیز دربر می‌گیرد.

مبتلایان روزانه کرونا سد ۴ هزار نفر را شکست

پیش‌بینی‌ها در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز در حال محقق شدن است؛ از ابتدای پاییز تاکنون رشد روزانه میزان مبتلایان به کرونا به طور متوسط ۴.۵ درصد بوده است. این روند سبب شده تا میزان مبتلایان روزانه به کرونا به بالاتر از ۴ هزار نفر برسد، آنچنان که در روز جاری عدد ۴ هزار و ۱۵۱ نفر به ثبت رسیده است.

رکورد پذیرش روزانه بیماران کرونا در بیمارستان‌ها

رکورد منفی دیگری که در آمار امروز به ثبت رسید به تعداد افراد بستری‌شده برمی‌گردد. افراد بستری‌شده از کل مبتلایان روزانه همواره پایین‌تر از ۲ هزار نفر بود، اما امروز با بستری شدن ۲ هزار و ۱۲۳ نفر، بیمارستان‌ها از نظر پذیرش بیماران کرونا سخت‌ترین روز را از بدو ورود کرونا به ایران تاکنون گذرانده‌اند.

رکورد بیماران بدحال برای دومین روز متوالی رقم خورد

اما آمار نگران‌کننده‌ای که در ردیف اول نگرانی‌های کرونایی وجود دارد، رشد تقریبا هرروزه (به استثنای ۱۲ مهر) بیماران بدحال در فصل پاییز بوده است، آنچنان که امروز رکورد تعداد بیماران وخیم زده شد و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیمار وخیم باید راهی بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شوند.

درحالی که آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع کرونا را در کشور بحرانی نشان می‌دهد تاکید مسئولان، کادر درمان و... بر رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات، سفر نکردن و... است. رفتارهایی ضدکرونایی که می‌تواند در قطع شدن زنجیره انتقال کرونا خاصه در پاییز که شیوع نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است کمک شایانی کند.


 

کد خبر 555263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha