مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از افتتاح و آغاز به کار نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان خبر داد.

مرادخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، داوود مرادخانی ظهر دوشنبه در نشست خبری که در محل پارک علوم و فناوری استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه فردا (۱۵ مهر) شاهد افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان خواهیم بود، گفت: امیدواریم روند کارها در استان به گونه‌ای باشد که مسئولان فارغ از دغدغه‌های سازمانی خود، نیم‌نگاهی نیز به پارک علوم و فناوری داشته باشند.

وی با اشاره به این که با گذشت چند سال از فعالیت پارک علم و فناوری در استان زنجان، هنوز جایگاه این پارک در جامعه نهادینه نشده است، افزود: همین موضوع باعث شده که این بخش در حوزه‌های مختلف با دغدغه‌هایی مواجه شود که یکی از این مشکلات مربوط به تخصیص بودجه ۲ میلیارد تومانی است که نسبت به استان‌های هم‌جوار رقم کمی است.

مرادخانی به تشکیل بازیگران اکوسیستم استارتاپی با حداقل‌ها به عنوان یکی از کارهای مهم پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و با بیان این که این اقدام در حال توسعه است، تصریح کرد: این اقدام طی سه سال گذشته محقق شده و معتقدیم برای این که بتوان افراد موفقی را وارد کسب و کار فناورانه کرد، باید مراحل مختلفی از جمله آموزش، ایده‌پردازی، تیم‌سازی و تولید محصول پشت سر گذاشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه، یکی از نقایص و کاستی‌های استان زنجان را نبود شتاب‌دهنده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: نبود شتاب‌دهنده در استان به این معنی است که باید تلاش کنیم تا این مهم در استان مستقر شود و برای تحقق این امر نیز ابتدا به ساکن باید برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها در استان توجیه داشته باشیم.

مرادخانی با ابراز خرسندی از این که زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه دانش‌بنیان و ایده‌های فناور نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، اظهار کرد: تا زمانی که نسبت به گسترش اکوسیستم استارتاپی اقدامی صورت نگیرد، قادر نخواهیم بود در حوزه‌هایی چون برق، کشاورزی، صنایع‌ دستی و شرکت‌های دانش‌بنیان به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به این که کارهای کارآفرینی در استان با سرعت قابل توجهی در حال انجام است، ابراز کرد: اگر بخواهیم به نمونه‌های موفق شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های فناور استان اشاره‌ای کنیم، باید گفت که یکی از همین ایده‌ها امروز توانسته است با رسیدن به تولید محصول، در حدود ۶ هزار سفارش دریافت کرده و در نمایشگاه دبی نیز حضور موفقی داشته باشد.

مرادخانی با بیان این که با وجود مشکلاتی که پارک علم و فناوری استان دارد اما در کل می‌توان گفت که حال پارک علم و فناوری استان خوب است، خاطرنشان کرد: معتقدیم برای دست‌یابی به هم‌افزایی، همه باید در یک راستا حرکت کنیم؛ چرا که در غیر این صورت قادر نخواهیم بود به هم‌افزایی دست یابیم.

کد خبر 555125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha