همشهری آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد موتورهای چهار بالگرد نظامی آمریکا به ارزش بیش از 13 میلیون دلار در حالی که به پایگاهی در پاکستان منتقل می‌شدند دزدیده شدند.

به گزارش رویترز این چهار موتور از افغانستان به پاکستان حمل می‌شدند تا از آن‌جا از طریق کشتی به آمریکا بازگردانده شوند.

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا گفته است این موتورها توسط یک شرکت حمل و نقل پاکستانی جابه جا می‌شدند. این سخنگو همچنین گفت معلوم نیست که این موتورها در داخل خاک افغانستان ربوده شده‌اند یا در داخل خاک پاکستان: ما دقیقا نمی‌دانیم که موتورها کجا مفقود شدند. ما تنها می‌دانیم که به مقصد نرسیدند.

بیشتر ادوات و تجهیزات ارتش آمریکا در افغانستان که شامل سوخت هم می‌شوند، از طریق پاکستان حمل می‌شوند و شبه‌نظامیان در دو سوی مرز پاکستان و افغانستان بارها به این محموله‌ها حمله کرده‌اند.

ارتش آمریکا اعلام نکرده است این موتورهای در کدام بالگرده‌ها استفاده می‌شوند اما گفت که این انتقال،  بخشی از برنامه روتین انتقال ادوات تیپ 82 هوابرد ارتش آمریکا بوده است.
افراد مسلح و شبه‌نظامیان در افغانستان معمولا به کاروان‌های حمل ادوات نظامی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان حمله می‌کنند و این امر یکی از نگرانی‌های همیشگی این نیروها در افغانستان است.

مسرهای معمول انتقال ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای خارجی به افغانستان از پاکستان یکی گذرگاه خیبر و دیگری شهر اسپین بولداک در استان قندهار است.

کد خبر 55498

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز