پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مقامات ارشد افغانستان اعلام کرد نیروهای طالبان از قندهار بیرون رانده شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی اسدالله خالد فرماندار قندهار در این باره گفت ارتش افغانستان و نیروهای ناتو طالبان را از منطقه ارغنداب فراری داده‌اند.

خالد همچنین اعلام کرد نیروهای طالبان در درگیری‌ها دچار تلفات سنگینی شده‌اند. این در حالی است که ناتو اعلام کرده است درگیری با طالبان سنگین نبوده است. خالد گفت که صدها نفر از نیروهای طالبان کشته‌ و زخمی شده‌اند که در میان آن‌ها پاکستانی‌ها هم وجود دارند.

ماک لیتی سخنگوی ناتو هم در مورد نبرد نیروهای افغانستان و ناتو با طالبان اعلام کرد که درگیری با موفقیت به پایان رسیده است.
در همین رابطه وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است در حمله هوایی به مواضع طالبان در نزدیکی قندهار بیش از بیست تن از نیروهای طالبان کشته شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرده است حدود 300 تا 400 نیروی طالبان در منطقه ارغنداب حضور داشتند و دست‌کم 8 روستا را تصرف کرده بودند.

صدها عضو مسلح طالبان سه‌شنبه 17 ژوئن با حمله به چندین دهکده در منطقه ارغنداب در نزدیکی شهر قندهار سبب ترس و وحشت شدید مردم شده بودند و منازل را مورد حمله قرار دادند.[در همین رابطه]

ارغنداب در 5 کیلومتری شمال قندهار قرار دارد و یکی از مراکز کشاورزی این شهر به شمار می‌رود. قندهار یکی از مراکز عمده درگیری نیروهای شورشی با نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای ناتو به شمار می‌رود.

کد خبر 55493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز