رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره مصوبه اخیر شورای شهر جهت افزایش نرخ بلیط مترو و کرایه اتوبوس‌های شهری توضیح داد.

شوراي شهر تهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی یک فوریت لایحه اصلاح نرخ بلیت مترو و کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در تهران را در دستور کار خود داشتند که در نهایت با ۱۰ رای موافق و ۵ رای مخالف یک فوریت این لایحه تصویب شد.

پس از تصویب این لایحه، برخی رسانه‌ها طوری به بازتاب این مصوبه شورای شهر تهران پرداختند که گویی افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی قطعی شده و حتی گمانه‌هایی درباره میزان افزایش نرخ هم مطرح شد؛ افزایشی که در صورت وقوع، برای دومین بار در سال ۹۹ اتفاق می‌افتد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره تصویب لایحه شهرداری تهران برای افزایش نرخ بلیط مترو و کرایه اتوبوس در توئیتر نوشت: برخی به اشتباه خبر دادند که شورای شهر بلیط مترو و اتوبوس را ۲۵ درصد افزایش داده است. لایحه شهرداری صرفا برای بررسی در کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل تصویب شد و این به معنی افزایش نرخ نیست.

علیخانی همچنین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بلیط مترو و اتوبوس افزایش نیافته است. به جای افزایش نرخ بلیط حمل و نقل عمومی به دنبال راهکارهای جایگزین برای جبران خسارت به شرکت مترو و اتوبوسرانی تهران هستیم.

با وجود اینکه علیخانی از تلاش برای افزایش نیافتن کرایه‌ها می‌گوید، اما حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران امروز دوشنبه با اشاره به تصویب یک‌ فوریت افزایش دوباره کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت، گفت: این موضوع از سر ناچاری پیش آمده و امیدواریم شهروندان ما را ببخشند.

پس از تصویب این لایحه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم گفته بود: متاسفانه تصویب شد ولی باید رفت از محل ۷۵ هزار میلیارد تومانی که دولت تسهیلات به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دلیل کرونا ضرر کرده‌اند اما کسی را اخراج نکرده‌اند، تامین درآمد کرد؛ چراکه مترو و اتوبوسرانی کسی را اخراج نکرده و می‌توان از این روش استفاده کرد.

وی معتقد است: این لایحه می‌رود دولت و تصویب نمی‌شود؛ حتی اگر ما هم رای بدهیم در دولت پذیرفته نمی‌شود، رد می‌شود و جواب نمی‌گیرید.

کد خبر 554955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقوق بگیر IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    علی برکت اله حقوقها پانزده درصد وافزایشها صددرصد چه برسر ما اومد بدبخت بودیم بدبختر شدیم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 0
    ما کرونا نگیریم و نمیریم، از گرانی های بی حد و حصر حتما می میریم. چقدر دنبال کار بودم که کار گیرم بیاد، حالا که گیر اومده، کل درآمدم رو باید برای رفت و آمد بدم.