معاون مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به تاثیر مستقیم سفرهای مردم در افزایش شیوع ویروس کرونا گفت: اگر این سفرها نباشد هر استانی می‌تواند برای سیسستم درمانی و بهداشتی خودش برنامه‌ریزی کند.

سفر ـ جاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مژگان جلیلیان معاون مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در گزارش‌هایی که به صورت روزانه آماده می‌کنیم بارها اعلام کردیم هرگاه مردم تعداد ترددهای بین‌استانی و سفرهای خود را افزایش می‌دهند به همان میزان شاهد بالاتر رفتن آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور هستیم اما گویا کسی گوش شنوا ندارد و مردم به محض این‌که تعطیلاتی را پیش ‌روی خود می‌بینند برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند و به جاده‌ها هجوم می‌آورند.

وی افزود: با توجه به این‌که براساس اطلاعیه‌های صادرشده برنامه‌ای برای مراسم اربعین با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا وجود ندارد و بسیاری از استان‌ها محدودیت‌های خود را افزایش داده‌اند، امیدواریم مردم سفرهای خود را از سر نگیرند تا بیش از این شاهد بدتر شدن وضعیت کشور از نظر شیوع این بیماری نباشیم.

معاون مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور توضیح داد: در راستای محدودیت تردد بین‌استانی هیچ ابلاغیه‌ای از سوی استانداری یا ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نشده است اما مانند فروردین اگر در این زمینه چیزی ابلاغ شود، مسلما سازمان راهداری نیز از طریق نیروهای خود در ایجاد این محدودیت‌های تردد کمک خواهد کرد.

جلیلیان گفت: امیدوارم مردم از تعطیلات یک هفته‌ای پایتخت برای سفر استفاده نکنند چراکه اگر این سفرها نباشد هر استانی می‌تواند برای سیسستم درمانی و بهداشتی خودش برنامه‌ریزی کند و یک جا تمرکز بیمار بیشتر نمی‌شود و بی‌نظمی به وجود نخواهد آمد.
 

کد خبر 554780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha